تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۱۳۱۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آمار تولید و فروش شرکت پتروشیمی نوری در سال گذشته اعلام شد

بهره برداری از واحد آمونیاک پتروشیمی نوری تا پایان سال

می متالز - مدیرعامل پتروشیمی نوری آمار تولید و فروش نوری خبر داد و گفت: به ازای مصرف ۱۰۰ تن بنزین پیرولیز، مقدار ۳۶ تن بنزن، ۱۳ تن پارازایلین، ۲ تن اورتوزایلین، ۱۷ تن برش سنگین، ۳ تن رافینیت و ۲۵ تن برش پنتان تولید می‌شود.
بهره برداری از واحد آمونیاک پتروشیمی نوری تا پایان سال

به گزارش می متالز، تقی صانعی، مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص آمار و تولید و فروش این شرکت در سال گذشته گفت: میزان فروش صادراتی محصولاتی، چون پارازایلین با مقدار۱۶ هزار ۴۹۸ تن، به ارزش یک میلیون و ۵۸۷ هزار و  ۵۹۴ ریال، ارتوزایلین با مقدار۲ هزار و ۸۰۷ تن، به ارزش ۱۴۴هزار و ۵۸۶ ریال و رافینیت با مقدار ۵۸ هزار و  ۷۵۲ تن، به ارزش ۲میلیون و ۹۴۶هزار و ۵۱۶ ریال ثبت شده است.

براساس این گزارش افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی این شرکت از محل سود انباشته، بخش ناچیزی از هزینه‌های لازم برای پروژه هنگام را پوشش می‌دهد که در این راستا گزینه‌هایی از جمله اخذ وام و تامین از منابع داخلی نیز پیش بینی شده است.

طبق اطلاعات موجود، برآورد می‌شود واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۹ به بهره برداری برسد. قرارداد پروژه هنگام امضا و فعالیت مهندسی آن شروع شده است. مدت زمان لازم برای اجرای این پروژه ۳۰ ماه تعیین و تامین بودجه ارزی و ریالی مورد نیاز این پروژه از طریق منابع شرکت و اخذ وام صورت می‌گیرد.

در خصوص میزان حجم مورد نیاز از میعانات گازی تولید شده طی سال ۹۸ در میادین پارس جنوبی لازم به ذکر است این مجتمع به ۱۲ فاز تولید میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی متصل بوده، در حالی که حدود ۳ فاز می‌تواند خوراک این مجتمع را تامین کند بنابراین در خصوص تامین خوراک این مجتمع هیچ مشکلی به چشم نمی‌خورد.

عناوین برگزیده