تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۱۴۹۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر:

وزیر جوان در جستجوی موزیک جدید آقای میرداماد

می متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به وزیر جوان در جستجوی موزیک جدید آقای میرداماد و سند ننگین دسته دومی ها و...
وزیر جوان در جستجوی موزیک جدید آقای میرداماد

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که گویا از زمانی که دلار نقش و نگار ۲۰هزارتومانی را دید تمام همت رفقای پاستورنشین برای آنکه اخم معاون را نبینند عزم را جزم کردند که آقای معاون دیگر از دلار ۴۲۰۰ ناراحت نشود، حال تنها راهکاری که بیرون آمد چه بود؟ کاملا جالب و در اقدامی شگرف، باردیگر صورت مسئله پاک شد، یعنی فرمود آن پیر "صمت" که "اقتصاد ایران به ارز۴۲۰۰تومانی نیاز ندارد"، ارز تک نرخی شود"، به همین سادگی ...
حال باید منتظر ماند که دید رئیس ساختمان اعظم بلوار میرداماد برای این تازه‌وارد پاستور، آهنگ پخش می‌کند یا ...

 

بالایی‌ها و شاخص با مهریه سکه 9میلیونی

شاخص کل گویا رغبتی به اصلاح ندارد و یا شاید هم بالایی‌ها، اهمیت اصلاح را درک نکرده‌اند؛ به همین خاطر بازار مجددا شیب صعودی به خود گرفت و به جبران عدم پرش دیروز، امروز بورس تهران ۶۴ هزار پله‌ای پرید.
سکه هم که این چند وقت از بورس تهران کم نیاورده خود را به قله ۹ میلیون تومانی رساند. در این بین عده ای ذوق داشتند که سرمایه شان اضافه شده و برخی دیگر، با حسرت یک چشم شان به سبد خالی سرمایه گذاری هایشان بود و چشم دیگرشان به رشدهایی که از آن جا مانده اند. تحلیلگران اقتصادی هم در جوش و خروشند که مردم به هوش باشید که خلق نقدینگی در همین بازارها صورت می گیرد. اما کو گوش شنوا! مردم ، چشم بسته می خرند و مسوولان هم خود را به خواب زده اند.

 

شوی تبلیغاتی برای بورسی دیگر

در شرایطی که رشد بازارها آنقدر زیاد شده که خیلی ها از استرس ریزش بازار سرمایه خواب و خوراک ندارند، بعضی آقایون هم به فکر خودنمایی و نمایش شو تبلیغاتی هستند تا بورس دیگری راه بندازند؛ این بار به نام مسکن و خدا می داند به کام که! بعضی ها هم خدا خدا می کنند که اگر خواستند سهامش را عرضه کنند، درصد بیشتری عرضه کنند که سهم بیشتری ببرند! وای به حال مردمی که تامین مسکن حتی استیجاری برایشان کابوس شده و دل خوش این هستند که کسی برایشان دل بسوزاند و از بار مشکلات شان بکاهد.

 

سند ننگین دسته دومی‌ها

مدتی قبل صورت های مالی تولیدکنندگان خودرو سنگین این هشدار را به همگان می داد که این صنعت در آستانه نابودی قرار دارد. ولی دوستان به جای اینکه تدبیری بیندیشند، تیشه به ریشه صنعتی با بیش از نیم قرن قدمت در کشور زدند و دیروز مدیران ۳ رکن مهم دولتی، سند ننگین تامین ارز واردات خودروهای سنگین دست دوم از جیب دولت را امضا کردند. تولید ملی و خودکفایی و مقابله با رانت و دلال بازی، شعاری بیش نیست و باز هم تولید و کارگران بخش تولید هستند که چوب بی تدبیری بالادستی ها را می خورند.
بررسی صورت های مالی شرکت خودروسازی که مینی بوس و کامیونت ایسوزو و... تولید می کند هم نشان می دهد در سال ۹۸، حجم تولیدات افت ۶۰ درصدی داشته و با همین فرمان پیش رویم تا نابودی کامل این صنعت فاصله زیادی نداریم.

عناوین برگزیده