تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۱۵۳۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ خواستار تقویت زمینه‌های حضور حداکثری سرمایه‌گذاران در حوزه اقتصاد گردشگری، تولید محصولات دانش‌بنیان، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و خدمات در راستای تحقق جهش تولید در این شهرستان شد

می متالز - فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: دریاچه نمک با وسعتی حدود ۲۴۰۰ کیلومترمربع یکی از معادن بزرگ کشور محسوب می‌شود.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ خواستار تقویت زمینه‌های حضور حداکثری سرمایه‌گذاران در حوزه اقتصاد گردشگری، تولید محصولات دانش‌بنیان، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و خدمات در راستای تحقق جهش تولید در این شهرستان شد

به گزارش می متالز، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل خواستار تقویت زمینه‌های حضور حداکثری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دیگر سرمایه‌گذاران این شهرستان در اقتصاد گردشگری، تولید محصولات دانش‌بنیان، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و خدمات در راستای تحقق جهش تولید شد.

 وی به ظرفیت بسیار بالای سهم ۴۱ درصدی دریاچه نمک شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: دریاچه نمک با وسعتی حدود ۲۴۰۰ کیلومترمربع یکی از معادن بزرگ کشور محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل دریاچه نمک را منبع عظیم و سرشاری از انواع املاح معدنی با ارزش تخمینی ذخایر بالغ بر ۲۰  میلیارد دلاری ذکر کرد و افزود: ۴۱ درصد دریاچه نمک متعلق به شهرستان آران و بیدگل، ۲۸ درصد متعلق به استان قم و باقیمانده(۳۱درصد) متعلق به استان سمنان است.

وی یکی از ظرفیت‌های این دریاچه و حوزه آن را گردشگری طبیعی در منطقه نام برد و تصریح کرد: این منطقه امکان جذب سالانه چندین هزار نفر طبیعت‌گرد داخلی و خارجی را داراست.

دکتر بایبوردی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق جهش تولید باید ظرفیت‌های دریاچه نمک شناسایی و با برنامه‌ریزی برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های بالقوه فوق بهره‌برداری‌های دانش‌بنیان، هوشمندانه و اثربخش به‌عمل آید.

وی به اثربخشی دریاچه نمک در تولید، اشتغال و کارآفرینی اشاره و به فراهم‌سازی بستر بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی مواد کمیاب و استراتژیک اولیه و موردنیاز در صنایع شیمایی و غیرشیمیایی تاکید کرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تشریح کرد: بهره‌برداری از ظرفیت‌های جذب توریست و طبیعت‌گردی دریاچه نمک می تواند با ایجاد اشتغال پایدار و دست‌یابی به توسعه همه‌جانبه در منطقه، رونق و جهش تولید را رقم بزند.

وی بر ضرورت راه‌اندازی مراکز ملی برای هالوتراپی یا نمک درمانی، ریگ درمانی و خورشید درمانی در شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: این شهرستان از جمله مناطقی است که می‌تواند در حوزه نمک درمانی، خورشید درمانی و ریگ‌ درمانی پذیرای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشد.

دکتر بایبوردی اضافه کرد: پلی‌گن‌ها یا اشکال چندضلعی دریاچه نمک از شگفتی‌ها و زیبایی‌های منحصربه‌فرد این دریاچه است به‌طوری که هر گردشگر و بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند و این پلی‌گن‌ها بیشتر به کندوی سفیدی می‌ماند که به جای عسل، نمک تولید می‌کنند.

 

عناوین برگزیده