تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۱۱۷۸۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

مبادلات مرزی با پاکستان در راستای منافع دو کشور و مرزنشینان باید بصورت پایدار باشد/ صادرات حدود 50 میلیون دلاری از گمرگات و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان به پاکستان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته برگزار شد، گفت: مبادلات مرزی با پاکستان در راستای منافع هر دو کشور و بویژه مرزنشینان باید بصورت پایدار باشد و از این فرصت استفاده بهینه شود.
مبادلات مرزی با پاکستان در راستای منافع دو کشور و مرزنشینان باید بصورت پایدار باشد/ صادرات حدود 50 میلیون دلاری از گمرگات و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان به پاکستان

به گزارش می متالز، داوود شهرکی با بیان این مطلب، افزود: کشور و بویژه استان سیستان و بلوچستان که مرزهای طولانی با پاکستان دارد باید تبادلات مالی و تجاری با روشهای مختلف با پاکستان داشته باشد و پیگیریهای لازم توسط دستگاههای مسئول به جهت تسهیل در امر مبادله ارز با این کشور در اجلاس‌های کشوری صورت پذیرد.

وی افزایش ارزش غالب کالاهای صادراتی ایران توسط گمرک پاکستان و افزایش تعرفه ورود اغلب کالاهای صادراتی توسط گمرک پاکستان در راستای اقدام متقابل را از جمله دلایل کاهش صادرات از استان به کشور پاکستان در سال گذشته عنوان کرد.

 

صادرات حدود 50 میلیون دلاری از گمرگات و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان به پاکستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مجموع صادرات صورت گرفته از گمرگات و بازارچه های مرزی استان به کشور پاکستان، طی مدت زمان 2 ماهه امسال به میزان 49 میلیون و 270 هزار و 997 دلار بوده است.

شهرکی ادامه داد : در مدت زمان 2 ماهه امسال از مجموع کل صادرات استان حدود 21 درصد صادرات استان به کشور پاکستان انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات از طریق گمرکات استان به پاکستان طی مدت اعلام شده برابر با 12 میلیون و 270هزار و 51 دلار و صادرات از طریق بازارچه ها استان به کشور پاکستان نیز برابر با 37 میلیون دلار می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در پایان گفت: مصالح ساختمانی (سیمان)، گاز، گوگرد، خرما، کاشی و سرامیک از جمله اقلامی می باشند که در زمان مدت 2 ماهه امسال به کشور پاکستان صادرشده است.

عناوین برگزیده