تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۴۲۳۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۳۳ درصدی صادرات از مرز‌های سیستان وبلوچستان

‌می‌متالز - مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه واردات دام ۵۳ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: صادرات امسال از مرز‌های استان ۳۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، مبین‌ علی میر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شده که نسبت به ۹۰۰ هزار تن صادرات مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۳ درصدی در این بخش را شاهد بودیم.

وی افزود: صادرات کالا در سیستان و بلوچستان از طریق بازارچه‌های مرزی، پایانه‌های مرزی، منطقه آزاد و بندر چابهار در حال انجام است و سایر دستگاه‌ها طبق قانون ملزم به همکاری و انجام وظایف خود در این رابطه هستند.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر فقط پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک فعال هستند و کالا‌های صادراتی از طریق بازارچه‌های مرزی ریمدان، پیشین، جالق، کوهک، میرجاوه، میلک و گمشاد به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

وی صادرات و واردات از طریق بازارچه‌های مرزی را فرصتی بی نظیر برای تحول منطقه و کمک به چرخه اقتصاد و تولید کشور دانست و گفت: سیمان، کاشی، سرامیک، بیسکوییت، کیک، آبمیوه، میوه، رانی و دیگر اقلام خوراکی، عمده کالا‌هایی است که از طریق بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده