تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۱۱۹۰۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بومی سازی در مسیر توسعه معدنی گل گهر سیرجان

می متالز - با تکیه بر دانش و توان داخلی و همراهی شرکت‌های دانش بنیان در سیرجان، کارآیی خط بارگیری محصولات معدنی افزایش یافت.
بومی سازی در مسیر توسعه معدنی گل گهر سیرجان

به گزارش می متالز، هم افزایی در بهره گیری از توان داخل و به همراه فکر و ابتکار مهندسان جوان و همراهی شرکتهای دانش بنیان امروز به ساخت و کاربری دستگاه تعویض لاستیک (تایرهندلر) رسید و این دستگاه توانست میزان کارآیی خط بارگیری محصولات معدنی را افزایش دهد.

عباس سلطانی زاده مدیرعامل معدن سنگ آهن شماره یک سیرجان گفت: برنامه مدون و سیاست کاری ما بعد از اعمال تحریمها بومی سازی و استفاده از نیروهای جوان است که این دستگاه نسبت به مشابه خارجی ضمن کارآیی بیشتر در ارز بری ده برابر کاهش هزینه دارد.

وی افزود: این دستگاه در اطمینان ایمنی کار در تعویض لاستیک دامتراک کامل شد و خطرهای احتمالی لاستیکها برای کارگران به صفر رسید و الآن هم قادریم با تولید برای مجموعه های معدنی کشور برای صادرات هم اقدام کنیم.

حمید صبوری مسوول ایمنی معدن سنگ آهن شماره یک سیرجان هم گفت: با بومی سازی این دستگاه تایر هندلر یا (ماشین تعویض لاستیک) 2هزار 400کیلویی ماشین آلات معدنی دامتراک خطرهای روزمره حوادث برای کارگران به صفر رسید و امروز کار ما برای بومی سازی نتیجه مثبت گرفته است.

وی افزود: واردات این دستگاه بیش از 6میلیارد تومان هزینه داشت و با هزینه 600میلیون تومان این دستگاه بدست جوانان و مهندسان افتتاح شده است.

احمد مرادی مسوول بخش آپارتی معدن نیز گفت: به همت مهندسان جوان امروز شاهد شکوفایی در ساخت دستگاهی شدیم که تا امروز 4کارگر دو تا 3ساعت مشغول تعویض یک لاستیک از ماشین معدنی دامتراک بودند و خطرهای مستمر وجود داشت و حالا این دستگاه ضمن کاهش زمان تعویض از 3ساعت به 45دقیقه و فعالیت فقط یک کارگر هیچ خطری را در این بخش متوجه کارگران نمی کند.

کارگران شاغل در معدن نیز اعلام کردند: بر پیمانی که بسته ایم وفاداریم و در خودکفایی مصمم هستیم و اگر تا به امروز فقط سه حلقه لاستیک را قادر به تعویض بودیم امروز ده حلقه را تعویض و به خط حمل بار می فرستیم که وسعت بارگیری هم افزایش یافته است.

برای مشاهده کلیپ اینجا کلیک کنید

عناوین برگزیده