تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۱۹۰۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شهبازی مطرح کرد:

تمام مراحل انتخاب رئیس دیوان محاسبات قانونی بود/ برای رفع شبهات از هیئت رئیسه مجلس و معاونت قوانین استعلام کردیم

می متالز - رئیس کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس گفت:‌ ما هیچ مشکلی برای رسانه‌ای کردن سوابق کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات نداریم، حتی در زمان بررسی سوابق کاندیداها برای رفع برخی شبهات از معاونت قوانین و هیئت رئیسه مجلس استعلام کردیم و تمام مراحل را به صورت قانونی پیش بردیم.
تمام مراحل انتخاب رئیس دیوان محاسبات قانونی بود/ برای رفع شبهات از هیئت رئیسه مجلس و معاونت قوانین استعلام کردیم

علیرضا شهبازی

به گزارش می متالز، علیرضا شهبازی رئیس کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس با اشاره به انتخاب بذرپاش توسط نمایندگان مجلس به عنوان رئیس دیوان محاسبات گفت:‌ ما طی سه روز پرونده و مدارک ارسالی کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات را بررسی کرده و در نهایت 4 گزینه نهایی را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معرفی کردیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سوابق و مدارک کاری بذرپاش هم مانند دیگر کاندیداها با دقت در مجلس بررسی شد، افزود: در جلسه روز سه‌شنبه تعدادی از نمایندگان ایراداتی را نسبت به سوابق مدیریتی بذرپاش گرفتند که با ارائه مدارک و بحث و بررسی، در نهایت طی رای‌گیری در کمیسیون وی و فروزنده آرای لازم را کسب کردند.

وی تاکید کرد: نمایندگان هم روز چهارشنبه در صحن علنی براساس رای‌گیری بذرپاش را به عنوان رئیس دیوان محاسبات برگزیدند. اکنون متاسفانه برخی دوستان از خارج مجلس مشغول ایجاد حاشیه درباره این موضوع هستند اما به لطف خدا هیچ مشکلی در این میان وجود ندارد و اسناد و مداک لازم موجود است.

 

مستشاران دیوان محاسبات هفته آینده انتخاب می‌شوند

شهبازی تصریح کرد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هیچ مشکلی برای رسانه‌ای کردن پرونده‌ها و سوابق کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات ندارد. ما حتی در زمان بررسی سوابق کاندیداها برای رفع برخی شبهات از معاونت قوانین و هیئت رئیسه مجلس استعلام کردیم و تمام مراحل را به صورت قانونی پیش بردیم.

رئیس کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس تاکید کرد: اکنون باید به رئیس دیوان محاسبات کمک کرد تا مسئولیت خود را در دستگاه اصلی نظارت مجلس بر دخل و خرج کشور به خوبی انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به انتخاب مستشاران دیوان محاسبات توسط این کمیسیون گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا در انتخاب مستشاران دیوان محاسبات هم بخوبی کار خود را در کمیته دیوان محاسبات انجام دهیم و بعد از بازگشت از حوزه انتخابیه و طی هفته آینده افراد واجد شرایط را به کمیسیون معرفی کنیم.

عناوین برگزیده