تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۲۱۳۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد؛

تقویت تولید و ایجاد اشتغال با حمایت از بازار سرمایه در بودجه ١٤٠٣

‌می‌متالز - علیرضا شهبازی گفت: مجلس در راستای تقویت بازار سرمایه و همچنین کمک به تولید و ایجاد اشتغال سعی خواهد داشت در بودجه ۱۴۰۳ بازار سرمایه را در راس برنامه‌های خود قرار دهد، چرا که دولت حمایت از بازار سرمایه را یک ضرورت راهبردی می‌داند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم همواره بر وعده خود برای حمایت از بازار سرمایه ثابت قدم بوده است؛ گفت: بودجه ۱۴۰۳ هنوز به دست مجلس نرسیده، اما به طور قطع ثبات و چشم‌انداز بورس برای دولت سیزدهم مهم خواهد بود.

شهبازی با اعلام اینکه "مدنظر قرار دادن بازار سرمایه کشور در تصمیم‌گیری‌های دولت از اولویت‌های مهم به شمار می‌رود"، افزود: مجلس در راستای تقویت بازار سرمایه و همچنین کمک به تولید و ایجاد اشتغال سعی خواهد داشت در بودجه ۱۴۰۳ بازار سرمایه را در راس برنامه‌های خود قرار دهد، چرا که دولت حمایت از بازار سرمایه را یک ضرورت راهبردی می‌داند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس همواره به عنوان حامی بازار سرمایه تلاش بسیار کرده است، گفت: بازار سرمایه از مهم‌ترین بازار‌ها برای تامین مالی در بخش‌های مختلف اقتصاد تلقی می‌شود و نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های مختلف همواره و همیشه به این بازار کمک کرده اند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی تصمیمات تاثیر بسیاری بر سودآوری صنایع بزرگ کشور دارد، به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن هدف دولت که ایجاد ثبات در بازار سرمایه است، بهتر است تلاش بیشتری در جهت اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران و حمایت از آن‌ها صورت گیرد.

شهبازی معتقد بود که هم دولت و هم مجلس در زمینه ثبات بخشی به بازار نقش مهمی دارند تا اعتماد دوباره مردم به بازار سرمایه بیش از پیش افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه نمایندگان همواره از بورس حمایت می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که به مساله رشد تولید اشاره و تاکید بسیار دارند، بازار سرمایه بتواند زمینه رشد تولید را رقم زده و همچنین بستر ایجاد اشتغال که یکی از ضرورت‌های کشور است را فراهم کند.

این نماینده مجلس گفت: در برنامه ۵ ساله هفتم توسعه هم سعی شده شرایطی فراهم شود تا مردم برای حضور در بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در آن تشویق شوند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده