تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۲۰۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بیگی نژاد تاکید کرد:

کاهش قیمت دلار در گرو بازگرداندن ارزهای حاصل از صادرات

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به اینکه باید راهی برای بازگرداندن ارزهای حاصل از صادرات به کشور پیدا شود، افزایش ارتباط تجاری با کشورهای دیگر، افزایش صادرات صنایع پتروشیمی و... را از دیگر مسیرهای تامین ارز دانست.
کاهش قیمت دلار در گرو بازگرداندن ارزهای حاصل از صادرات

هادی بیگی نژاد

به گزارش می متالز، هادی بیگی‌نژاد با اشاره به کاهش قیمت دلار، گفت: به منظور کاهش دلار به لحاظ ساختاری باید گروهی در زیرمجموعه سران سه قوه، با حضور افراد توانمند و اجرایی تشکیل شود که صفر تا صد مساله دلار را در دست گرفته و مدیریت کنند البته این افراد نباید خود یا بستگان‌شان از مساله دلار نفع ببرند درواقع باید این افراد مسوولان سالمی از جنس مردم باشند که هر هفته گزارش عملکرد خود را به مردم داده و با مشخص کردن چشم‌انداز، قیمت دلار را کاهش داده و به ثبات برسانند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در شرایط کنونی به تنهایی توانایی کنترل بازار را ندارد به همین دلیل این گروه باید زیر نظر سران سه قوه تشکیل شود، ادامه داد: اکنون کشور در شرایط بحرانی است و دولت به تنهایی از عهده مدیریت این شرایط برنمی‌آید لذا همه باید دست به دست هم داده تا قیمت ارز در کشور کاهش پیدا کند و به دنبال آن ثبات اقتصادی نیز ایجاد شود.

وی با اعتقاد به اینکه باید راهی برای بازگرداندن ارزهای حاصل از صادرات به کشور پیدا شود، افزایش ارتباط تجاری با کشورهای دیگر و افزایش صادرات صنایع پتروشیمی و... را از دیگر مسیرهای تامین ارز کشور دانست.

بیگی‌نژاد با تاکید بر به لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور برای کاهش نرخ ارز، گفت: در دو سال گذشته حدود 80میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که هنوز 20میلیارد دلار ارز حاصل از آن بازنگشته و این موضوع فضای خاصی را به‌وجود آورده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است با توجه به مشکلات در حوزه فروش نفت و عدم بازگشت 20 میلیارد دلار به کشور، دولت باید تدابیر ویژه‌ای برای حل این موضوع بیاندیشد.

عناوین برگزیده