به گزارش می متالز، مهدی مهدوی ضمن بیان این مطلب و با تاکید براین موضوع که پرتفوی سرمد در حوزه درمان و ثالث تا پایان سال ۹۸ چیزی حدود ۴۶ درصد بوده است که ما توانستیم در این مدت سهم بیمه درمان و بیمه شخص ثالث را کاهش دهیم افزود: ترکیب پرتفوی سرمد در حال حاضر در رشته درمان خارج از حوزه سهامداری ۳۲ درصد است که با پرتفوی سهامداری یعنی پرتفوی درمان بانک صادرات، این میزان افزایش مییابد که تلاش کردهایم آن را بهبود ببخشیم و سهم بیمههای درمان را نیز باز هم کاهش دهیم.
مهدوی در این راستا از کاهش ۱۱ درصدی سهم بیمه شخص ثالث در ترکیب پرتفوی شرکت خبر داد و افزود: ترکیب پرتفوی سرمد نشان از این دارد که در سایر رشتهها و فروش بیمههای خرد فعالیتهای قابل توجهی انجام شده بهطوری که سهم بیمههای عمر و زندگی را توانستهایم در پرتفوی شرکت بالا ببریم و رشد بیش از۲۰ درصدی را شاهد باشیم.
به گفته وی این رشد در حالی اتفاق افتاده است که انتظار میرفت با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شیوع کرونا، فروش بیمهنامه عمر کاهش یابد که این اتفاق رخ نداد و ما در شرکت بیمه سرمد شاهد رشد فروش این بیمهنامه بودهایم.
مدیرعامل بیمه سرمد در ادامه به افزایش سطح توانگری مالی شرکت بیمه سرمد اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاشهای صورت گرفته، توانستهایم رتبه توانگری شرکت را از ۱۳۸ سال گذشته به ۱۴۷ در سال جاری برسانیم و همواره رتبه توانگری شرکت را در سطح یک حفظ کنیم که امیدواریم این روند ادامه یابد.
مهدوی بابیان اینکه در سال گذشته جهش خوبی را در بخش پرتفوی شرکت داشتیم گفت: بر اساس آمارها در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان پرتفوی داشتیم که با رشد ۸۳درصدی به ۲۵۶میلیارد تومان رسیده است. به گفته مهدوی در سال ۹۸ توانستهایم سهم بیمه سرمد را در بازار بیمه کشور افزایش دهیم که ادامه این روند همچنان از برنامههای شرکت بیمه سرمد است.
مدیرعامل بیمه سرمد در ادامه به طرح جدید سرمد پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بیمه سرمد با توجه به نیاز جامعه و شرایط حاکم بر اقتصاد بیمهنامه جدیدی با عنوان بیمه کرونا را طراحی کرد که در این راستا سعی کردیم آن دسته از افرادی را که فاقد پوشش بیمهای لازم بودند با هزینه اندک تحت پوشش قرار دهیم تا دغدغه و نگرانی آنان برای هزینههای احتمالی ابتلا به کرونا کاهش یابد.
وی بابیان اینکه طی این مدت این بیمهنامه فروش خوبی داشته است و از اقبال مناسبی برخوردار بوده گفت: در همین راستا درصدد این هستیم که محصول دیگری را با همین عنوان وارد بازار کنیم تا بتوانیم سطح وسیعتری از جامعه را تحت پوشش قرار دهیم.
افزایش سرمایه شرکت از ۲۱۰۰ میلیارد ریال به ۲۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر برنامههای مهم شرکت است که احتمالا تا هفته آینده عملیاتی میشود. همچنین قرار است در گام بعدی افزایش سرمایه شرکت به ۴ هزار میلیارد ریال مطرح شود و سهام شرکت از بازار پایه به بازار فرا بورس انتقال یابد.