تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۲۳۸۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل گروه مپنا:

۱۰ هزارمگاوات نیروگاه وارد بورس می‌شود

می متالز - مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های متعلق به این گروه صنعتی به مرور وارد بازارسرمایه خواهند شد.
۱۰ هزارمگاوات نیروگاه وارد بورس می‌شود

به گزارش می متالز، «عباس علی آبادی» با بیان مطلب بالا عنوان کرد: گروه صنعتی مپنا یکی از شرکت‌های  مهم بورسی است و اکنون دو نماد این گروه در بازار بورس فعال هستند.

وی ادامه داد: تلاش براین است تا به زودی فهرستی از نیروگاه‌های این گروه صنعتی به بورس عرضه شود، زیرا اعتقاد بر این است که با استفاده از سرمایه‌های کوچک، مردم وارد عرصه انرژی شوند تا از این طریق بتوان اقتصاد برق را اصلاح کرد.

علی آبادی گفت: هنگامی که مردم وارد بازار انرژی شوند متوجه خواهند شد، چه میزان سرمایه برای  تولید برق و سود از آن اختصاص داده شده است. براین اساس، تلاش می‌شود به زودی هلدینگ نیروگاهی مپنا به بازار بورس عرضه شود البته برنامه زمان بندی آن منوط به موافقت سازمان‌های مربوط است، گرچه اقدام‌های اولیه انجام شده است.

وی افزود: بنا داریم همه نیروگاه‌های تحت مالکیت این گروه صنعتی که ۱۰ هزار مگاوات است در بورس عرضه شود تا بتوان از سرمایه‌های خورد مردم توسعه برنامه‌های آینده را ممکن سازیم.

علی آبادی از جمله این برنامه‌ها را بحث تبدیل برق به کالا برشمرد و گفت: تبدیل برق به آب شیرین یکی از این کارها می‌تواند باشد زیرا می‌توان در مناطقی که آب شور یا لب شور دارد با استفاده از برق، آب را شیرین کرده و به مردم ارائه داد.

مدیرعامل گروه مپنا تبدیل برق به آلومینیوم و انواع دیگر تبدیل را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: بزرگ‌ترین فرصت این است که شرکت‌های صنعتی به سمت تبدیل برق به کالا حرکت کنند.

وی گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار مگاوات نیروگاه نصب شده در کشور وجود دارد که تنها با نیمی از این ظرفیت می توان برق مورد نیاز را تامین کرد و مابقی امکان تبدیل به کالا را دارند.

علی آبادی افزود: مپنا بنا دارد همه نیروگاه‌های خود را به بورس عرضه کرده و از منابع حاصل از آن برق را به کالا تبدیل کند.

عناوین برگزیده