تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۲۶۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دستورالعمل اجرایی ثبت تبدیل شرکت‌های تجارتی اعلام شد

فراهم‌سازی تبدیل شرکت‌های سهامی خاص به سهامی عام

می متالز - دستورالعمل اجرایی ثبت تبدیل شرکت‌های تجاری که اردیبهشت ماه امسال از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ابلاغ شده بود، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.
فراهم‌سازی تبدیل شرکت‌های سهامی خاص به سهامی عام

به گزارش می متالز، این دستورالعمل که فرآیند اجرایی آن باید از سوی اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات تجاری در دستورکار قرار گیرد، به دنبال مصوبه سال گذشته هیات وزیران صادر شده‌است که طی آن، تبدیل تمامی شرکت‎‌های موضوع قانون تجارت به یکدیگر از سوی دولت مجاز و در قالب ماده (36) به نظام‌نامه اجرای قانون ثبت شرکت‌ها الحاق شد. بر اساس ماده (36)، تبدیل تمامی شرکت‌های موضوع ماده (20) قانون تجارت مصوب سال 1311، به یکدیگر مجاز است.

هدف از این مصوبه تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین ساز و کارهای عملیاتی، فرآیندهای نظارتی و صدور مجوز و ثبت تبدیل انواع شرکت‌های تجاری در راستای حمایت و توسعه کسب‌و‌کارها، از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا و همچنین مشارکت و ورود به بازار سرمایه، اعلام شده‌است.

این دستورالعمل شامل 18 ماده و طی آن نحوه تبدیل شرکت‌های تجارتی به یکدیگر تشریح شده‌است. به این ترتیب با اجرای این دستورالعمل، بخش عمده‌ای از مشکلات بنیادی بنگاه‌های اقتصادی برای تبدیل از «سهامی خاص» به «سهامی عام» برطرف و امکان ورود و پذیرش این شرکت‌ها در بورس تسهیل شد.

دستورالعمل ابلاغ شده از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور را اینجا دریافت کنید.

عناوین برگزیده