تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۱۲۶۷۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مبارزه با شیوع کووید 19 در معادن ادامه دارد

کمیته بهداشت زغال سنگ پروده طبس برنامه اقدامات مقابله با همه گیری کرونا را با جدیت دنبال می کند

می متالز - همزمان با گسترش بیماری کووید 19 در مرحله اول شیوع، شرکت زغال سنگ پروده طبس تشکیل کمیته بهداشت با هدف جلوگیری از همه گیری در سطح معادن و تأمین سلامت کارکنان را در دستور کار قرار داد.
کمیته بهداشت زغال سنگ پروده طبس برنامه اقدامات مقابله با همه گیری کرونا را با جدیت دنبال می کند

به گزارش می متالز، جلسات کمیته از ابتدای شکل گیری و با حضور اکثریت اعضا به شکل مستمر و منظم برگزار می گردد. تا کنون این کمیته 11 بار تشکیل جلسه داده است که مصوبات به پشتوانه کامل مدیریتی و همکاری و همراهی کلیه ارکان و کارکنان، اجرا می گردد.


با توجه به ماهیت فعالیت معدنکاری زیرزمینی زغال سنگ و محدودیت و مشکلات طبیعی ناشی از نوع کار، پروتکل های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا، با دقت و اهمیت خاص مورد اجرا واقع شده و پایش های مستمر نظارتی و کنترلی در این مسیر اعمال می گردد.


فعالیت حدود 2500 نفر نیرو در این شرکت و ارتباط مستمر کارکنان با محیط کار، خانواده و اجتماع، اهمیت اجرا و رعایت دستورالعمل ها و مصوبات برای جلوگیری از سرایت بیماری و ممانعت از شکل گیری زنجیره اانتقال احتمالی را دوچندان می نماید. خوشبختانه بر همین اساس، اقدامات پیشگیرانه در سطح شرکت زغال سنگ پروده طبس در هر دو محله پیک بیماری، مؤثر واقع گردیده و همکاری و مراقبت کلیه کارکنان بخش های امانی و پیمانی در اجرای پروتکل ها در کنار تلاش شبانه روزی همکاران واحد HSE و بهداشت حرفه ای، مانع از شیوع کرونا شده است.


مهمترین اقداماتی که بر اساس مصوبات کمیته بهداشت شرکت برای مقابله با همه گیری کرونا تاکنون مورد اقدام قرار گرفته عبارتند از:

  • اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی و آمادگی عمومی کارکنان با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اقدامات مراقبتی از طریق بروشور، تراکت، بنر و کلیپ
  • ضدعفونی مستمر مراکز تردد و تجمع افراد در محیط کار
  • غربالگری مستمر نیروها در محیط کار
  • حذف یا کاهش تراکم جلسات و برنامه های تجمعی
  • حذف گردش فیزیکی غیرضروری مکاتبات
  • تمرکز بر استفاده از خدمات و زیرساخت آنلاین و غیرحضوری برای پیگیری برنامه ها
  • توزیع مستمر حدود 7000 لیتر محلول ضدعفونی کننده سطوح و 500 لیتر محلول ضدعفونی کننده دست همراه با نصب دستگاه های ضدعفونی کننده در مراکز تردد
  • افزایش ساعات خدمات دهی و فاصله گذاری اجتماعی در رستوران معدن با هدف کاهش تراکم
  • توزیع مستمر بالغ بر 72000 ماسک بهداشتی بین کارکنان

شرکت زغال سنگ پروده طبس، ضمن قدردانی از کادر درمان که در صف اول مبارزه با شیوع بیماری کووید 19 قرار دارند، امیدوار است که با عزم عمومی و مشارکت همه شهروندان در سراسر میهن عزیز اسلامی، شاهد عبور از این شرایط باشیم.

عناوین برگزیده