تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۲۶۸۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فروش "سرود" از 140میلیارد تومان عبور کرد

می متالز - شرکت سیمان شاهرود با نماد "سرود" گزارش فعالیت ماهانه 1 ماهه منتهی به 31مرداد 99 را منتشر کرد و بر اساس این گزارش، فروش سیمان شاهرود طی مدت 5 ماهه نخست امسال از 140 میلیارد تومان عبور کرده و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه گردیده است.
فروش "سرود" از 140میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش می متالز، میزان فروش ماهیانه شرکت سیمان شاهرود در مرداد ماه امسال ۳۱۸,۱۲۹ میلیون ریال بوده است که نسبت به 4 ماه گذشته امسال یعنی از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه 99 که رقم 1,107,948میلیون ریال ثبت شده نشان از رشد اندک فروش می دهد.

بر اساس اطلاعات منتشره، میزان فروش داخلی شرکت سیمان شاهرود در ماه مرداد مبلغ ۲۳۴,۲۰۹ میلیون ریال بوده و میزان فروش صادراتی این شرکت نیز طی یک ماه اخیر83,920میلیون ریال بوده است.

همچنین میزان فروش داخلی انجام شده توسط "سرود" طی 4 ماه نخست سال 99 به میزان 784,293میلیون ریال بوده و میزان درآمد حاصل از فروش صادراتی این شرکت تولیدکننده سیمان برابر با 323,655میلیون ریال بوده است.

لازم به ذکر است که بیشترین فروش تولیدات شرکت سیمان شاهرود در مرداد ماه امسال، سیمان به میزان 109,546 تن به ارزش 234,209میلیون ریال بوده و از کلینکر تولید شده که رقم 67,592هزارتن بوده، فروشی صورت نگرفته است. همچنین بیشترین محصول صادراتی در مرداد ماه نیز به سیمان به مقدار 18,733تن  اختصاص یافته است.

این گزارش می افزاید: شرکت سیمان شاهرود از ابتدای سال مالی تا انتهای مرداد ماه 99 در مجموع مبلغ 1,426,077میلیون ریال فروش داشته . این عدد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که عدد 961,706میلیون ریال بوده با رشد قابل قبول 48درصدی همراه شده است.

گفتنی است شرکت سیمان شاهرود به عنوان یکی از تولیدکنندگان سیمان و کلینکر در کشور فعالیت داشته و انواع سیمان پرتلند را برای مصارف مختلف به تولید می رساند.

ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیمان در جهان شناخته شده و بین 10 کشور نخست تولید کننده این محصول صنایع معدنی به شمار می آید. البته لازم به ذکر است که تولید سیمان در بیشتر کشورها برای مصرف داخلی و توسعه زیرساختها به کار میرود اما در ایران بیشتر به عنوان یک محصول صادراتی به آن نگریسته می شود و کشورهای همسایه همچون عراق به عنوان مشتری اصلی سیمان ایران طی سالهای گذشته بوده اند.

عناوین برگزیده