تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۲۶۹۵۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندارفارس:

کاهش نرخ بیکاری، رهاورد افتتاح طرح‌های صنعتی فارس بود

می متالز - استاندار فارس گفت: افتتاح طرح‌هایی همچون ذوب آهن پاسارگاد در کوار، کربنات سدیم کاوه در فیروزآباد و آلومینیوم جنوب در لامرد که اخیرا شاهد آن بودیم، تاثیر قابل توجهی بر اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری در استان داشته است.
کاهش نرخ بیکاری، رهاورد افتتاح طرح‌های صنعتی فارس بود

به گزارش می متالز، عنایت‌الله رحیمی، سه‌شنبه در آیین افتتاح واحد تولیدی کامیون کشنده در شیراز که به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام شد، نرخ بیکاری این استان در پایان سال ۹۱ را ۱۶.۹ درصد برشمرد و افزود: این عدد امروز به کمتر از هفت درصد رسیده که بیانگر اثرگذاری اجرا و افتتاح این پروژه‌ها و طرح‌های اشتغالزا در استان است.
وی ادامه داد: این کارخانه تولید کشنده نیز که امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم، تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد استان خواهد داشت چرا که ۱۰ درصد از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و سنگین کشور مربوط به استان فارس است.
او اضافه کرد: هم‌اینک در استان فارس افزون بر ۳۴ هزار دستگاه کامیون فعالیت دارد که در این زمینه رتبه نخست را در کشور داریم.
رحیمی گفت: فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قطعا در ایجاد رونق و توسعه اقتصادی استان اثرگذار خواهد بود.

همزمان با هفته دهم پویش ملی "تولید، تداوم امید" و هفته دولت، سه طرح بزرگ صنعتی و معدنی با دستور ویدئو کنفرانسی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در استان های یزد، کردستان و فارس به بهره‌برداری رسید که طرح تولید کامیون کشنده در منطقه ویژه اقتصادی شیراز از جمله این طرح‌ها بود.
این طرح در محل شرکت شایان دیزل با ظرفیت تولید سالانه سه هزار دستگاه با سرمایه‌گذاری 287 میلیارد تومان به نرخ جاری و اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر، افتتاح شد.

عناوین برگزیده