تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۰۶۸۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندارفارس در جلسه شورای معدن استان:

آزادسازی ۲۰۰۰ محدوده اکتشافی معدنی در سال گذشته/ فعال کردن معادن راکد و افزایش بهره‌وری دستور کار سال جدید است

‌می‌متالز - استاندارفارس با بیان این که سال گذشته دو هزار محدوده اکتشافی معدنی آزادسازی شده است، گفت: این موضوع فرصتی مناسب برای علاقه‌مندان فعالیت در حوزه‌های مرتبط با معدن است و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید تلاش کند افراد وارد زمینه فعالیت‌های معدنی شوند

به گزارش می‌متالز، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای معدن استان با تاکید بر این که تسهیل و تسریع در روند صنعتی شدن و بهره برداری بیشتر از معادن موجود باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهارداشت: نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان باید با کار عملیاتی و در نظر گرفتن تقسیم بندی خرد شهرستانی ارائه شود تا با نگاه به درون و بیرون بتوانیم در زمینه بهره بردای از معادن و تاسیس صنایع معدنی یک گام به جلو برداریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به ارائه توضیحاتی در خصوص پیشرفت تهیه نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان، ادامه داد: این نقشه راه نیازمند گفتگو‌های علمی در مجامع علمی و کاربردی است تا به شکل مطلوبی تکمیل و ارائه شود.

وی با بیان این که مطالعه، اکتشاف و پتانسیل یابی در زمینه معادن از فعالیت‌های پایه‌ای است که زمینه توسعه فعالیت‌های معدنی را فراهم می‌کند، گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تفاهم نامه با شرکت ایمیدرو در زمینه اکتشافات معدنی را پیگیری کرده ایم و امیدواریم نتایج آن که برای دانشگاه‌ها و همچنین صنایع مرتبط با معادن مفید است به زودی محقق شود تا استان را به سمت تصمیمات بهتر سوق دهد.

استاندارفارس با اشاره به این که در سال جدید بازگرداندن معادن و صنایع معدنی راکد به چرخه بهره برداری و افزایش تولید و راندمان فعالیت‌های معدنی در دستورکار قرار دارد، ادامه داد: تاسیس صنایع مرتبط با فعالیت‌های معدنی و استفاده از اکتشافات جدید بر اساس نیاز‌های کشور و تقاضای موثر، مورد توجه جدی مدیریت ارشد استان فارس در سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

رحیمی با بیان این که پروژه آهک هیدراته در داراب و توسعه سرمه فیروزآباد پیشرفت‌های حدود ۴۰ درصدی داشته است، افزود: توسعه صنایع موجود معدنی نیز در دستور کار است؛ ابتدای سال ۱۴۰۰ با افتتاح صنعت آغاز شده است و باید تلاش کنیم کارخانه‌های جدید ساخته شوند و واحد‌های در دست اجرا سریع‌تر به بهره برداری برسند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تقدیر از فعالیت‌های مشترک مطالعاتی و علمی واحد خاک نسوز آباده، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها و متخصصین در سراسر کشور برای توسعه معدنی استان استفاده می‌شود.

وی با بیان این که در آینده نزدیک کلنگ زنی واحد فروکروم در شهرستان نی ریز صورت می‌گیرد، گفت: این واحد در توسعه صنعتی استان موثر خواهد بود.

منبع: شیرازه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده