تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۱۳۴۰۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیشرفت چشمگیر فارس در زمینه صنعت فولاد

می متالز - ۱۷ هزار کیلومتر مربع از عرصه‌های این استان در حال اکتشاف معدنی است.
پیشرفت چشمگیر فارس در زمینه صنعت فولاد

به گزارش می متالز، عنایت الله رحیمی استاندارفارس در مراسم کلنگ زنی فاز چهارم کارخانه فولاد پاسارگاد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: دغدغه کارخانه فولاد پاسارگاد و سایر واحد‌های فولاد استان تهیه خوراک اولیه است که با حمایت وزارت صمت در زمینه اختصاص معادن آهن استان به این کارخانه ها، دغدغه مواد اولیه برطرف می‌شود.
وی با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی صنایع مهم و مطرح این استان صرفاً یک کارخانه سیمان، یک واحد پتروشیمی، یک واحد پالایشگاه و دو یا سه کارخانه در حوزه الکترونیک بود، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات بسیار خوبی در فارس انجام شده و صنایع بزرگی در این استان شکل گرفته است.
رحیمی ادامه داد: در زمینه صنعت فولاد دو کارخانه به بهره برداری رسیده و یک کارخانه نیز در دست احداث است؛ در زمینه آلومینیوم، کارخانه آلومینیوم جنوب که رتبه کشور را در سطح جهان از ۱۸ به ۱۴ رسانده است ساخته شده است.
وی اضافه کرد: همچنین ساخت بزرگ‌ترین کارخانه کربنات سدیم خاورمیانه در فیروزآباد و احداث واحد‌هایی همچون کشنده خودرو و کارخانه نوآوری و افزایش تعداد کارخانه‌های سیمان به ۱۱ واحد از دیگر دستاورد‌های صنعتی فارس هستند.
استاندار فارس افزود: صنایع بزرگ و سنگینی که در دولت تدبیر و امید در استان شکل گرفته است آینده درخشان و رشد سریع صنعتی را نوید می‌دهد که نیازمند حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حرکت پرشتاب‌تر است.
وی با بیان این که استان فارس مزیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در زمینه نفت و گاز، سنگ‌های تزئینی، خاک نسوز، معادن سرب، روی، دولومیت و آهن‌های هماتیتی دارد، گفت: انتظار داریم برای کاهش بروکراسی اداری، اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار شود تا تصممیات آسان‌تر و سریع‌تر صورت گیرد.
رحیمی با اشاره به این که ۱۷ هزار کیلومتر مربع از عرصه‌های این استان در حال اکتشاف معدنی است، گفت: باید اکتشافات صورت گرفته به سمت گشایش حرکت کند و به منظور بهره برداری مناسب، به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شود.

عناوین برگزیده