تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۲۷۸۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون وزیر صمت:

فولاد ایران بیشترین رشد را در دنیا داشته است

می متالز - معاون وزیر صمت گفت: فولاد ایران بیشترین رشد را در دنیا داشته است.
فولاد ایران بیشترین رشد را در دنیا داشته است

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور پیش ار ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تولید فولاد در ایران از رتبه دهم در جهان به رتبه نهم ارتقا یافته است، اظهار داشت: ما در سال گذشته دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد در کشور تولید داشته ایم و در آهن اسفنجی نیز در شش ماهه نخست سال میلادی ۲۰۲۰ بیش از ۱۵ میلیون تن تولید داشته ایم و از این نظر در رتبه نخست دنیا قرار گرفتیم.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی ابراز داشت: با وجود تمام مشکلات صنعت فولاد کشور همچنان در حال فعالیت پویاست و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهش تولید در حال تلاش هستیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به حمایت این وزارتخانه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی به خصوص در حوزه سنگ‌های قیمتی تصریح کرد: تاکنون از ۱۰ مقاله و طرح پژوهشی در این زمینه حمایت شده است.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال در شمش فولاد ۹ درصد، در آهن اسفنجی ۱۲ درصد و در محصولات فولادی پنج درصد رشد داشته ایم، خاطرنشان کرد: میانگین تولید فولاد ایران در شش ماهه نخست سال میلادی ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است و از این جهت فولاد ایران بیشترین رشد را در دنیا داشته است.

غریب پور با اشاره به اینکه صادرات محصولات فولادی کشور به طور میانگین چهار میلیارد دلار در سال است، بیان داشت: در زمینه صادرات مس در کشور افزایش داشته ایم ولی در زمینه صادرات فولاد به دلیل مصرف بالای کشور شاهد کاهش صادرات بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه معادن ما شاهد رشد ۱۶۰ درصدی در اکتشافات در سال‌های ۹۷ و ۹۸ داشته ایم، افزود: در زمینه سرمایه گذاری در صنایع بزرگ هم نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه گذاری داشته ایم، گفت: در حوزه تأمین مالی در صندوق بیمه فعالیت‌های مردمی نیز افزایش سرمایه‌ای به میزان سه برابر مقدار پیش از آن داشته ایم.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد