به گزارش می متالز، حسین عسکری در این همایش مجازی که به منظور تشریح اهمیت و ضرورت فرآیند استقرار نظام ارزیابی عملکرد کارکنان برای تمامی مدیران استانی و رؤسای شعب برگزار شد، اظهار داشت: تحولات روز افزون مدیریت و اهمیت تطبیق پاداش و پرداختی به کارکنان بر اساس عملکرد، وجود نظام ارزشیابی را اجتنابناپذیر نموده است.
عضو هیات مدیره بانک خاطرنشان کرد: با سنجش صحیح عملکرد کارکنان و بهبود آن، عملکرد سازمان بهبود مییابد و نتایج یک ارزشیابی معتبر، مبنایی برای برنامهریزی امور مربوط به سرمایه انسانی و پیشرفت سازمان خواهد بود.
این مدیر ارشد بانکی عنوان داشت: برای سنجش دقیق عملکرد کارکنان و ارزیابی آن نیازمند سیستمی هستیم که دارای معیارهای قابل سنجش و کلیدی باشد و بتوان به دادهها و اطلاعات حاصل از آن در تصمیمگیری ها استناد کرد.
وی سهولت دسترسی مدیران، رؤسا و کارشناسان به نتایج ثبت شده و امکان تدوین برنامههای عملیاتی برای تحقق اهداف مدیریتی بر اساس گزارش های این سیستم را از دیگر ویژگی های یک نظام ارزیابی کارامد عنوان کرد و گفت: در واقع هدف اصلی ارزشیابی عملکرد، ایجاد انگیزه در کارکنان برای انجام بهتر وظایف و تحقق رسالت سازمان است و اعطای ارتقاء رتبه و پست های بالاتر و پرداخت حقوق بر اساس ارزشیابی دقیق می تواند این انگیزه را ایجاد نماید.
عسکری بیان داشت: شناخت نیازهای آموزشی و بهسازی نیروی انسانی از دیگر دستاوردهای یک نظام مؤثر ارزیابی است و از مدیران و رؤسای بخش های مختلف بانک انتظار می رود، نقاط قوت و ضعف و نیازهای فرد ارزشیابی شونده را در هر زمینه کاری مورد توجه قرار دهند.