تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۱۳۳۰۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امین‌نیا:

فعالان دانشجویی رامهرمز به مساله تعطیلی واحد‌های تولیدی و بیکاری کارگران معادن جوبجی ورود کردند

می متالز - مسوول بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی سلامت رامهرمز گفت: به همراه جمعی از فعالان دانشجویی شهرستان رامهرمز به موضوع تعطیلی واحد‌های تولیدی سنگ‌شکن و بیکاری کارگران معادن منطقه جوبجی ورود کردیم.
فعالان دانشجویی رامهرمز به مساله تعطیلی واحد‌های تولیدی و بیکاری کارگران معادن جوبجی ورود کردند

به گزارش می متالز، پیام امین‌نیا، مسوول بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی سلامت رامهرمز گفت: بیش از ۱۵ سال است که مسیر ارتباطی معادن و سنگ شکن‌های روستای جوبجی از میان منطقه مسکونی روستایی جوبجی باعث آلودگی این روستا و تلفات جانی به وسیله ماشین‌های حمل سنگ شده است.


امین‌نیا اضافه کرد: لذا اهالی روستا بعد از اینکه پیگیری هایشان در این خصوص به جایی نرسید، با بستن جاده جوبجی اقدام به تعطیلی واحد‌های این سنگ شکن داران کردند.


مسوول بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی سلامت رامهرمز افزود: کارگا‌های تولیدی بسیاری از شهر‌های استان خوزستان از رامشیر و هفتکل تا مسجد سلیمان، مواد اولیه خود را از این معادن و سنگ شکن‌ها تهیه می‌کنند لذا بعد از تعطیلی این واحدها، بیش از ۱۰۰۰ کارگر از کار بیکار شدند که بخشی از آن جوانان همین روستای جوبجی هستند.
وی ادامه داد: بعد از این ماجراها، قنبری، فرماندار شهرستان رامهرمز به اهالی روستا قول ایجاد راه جایگزین از بستر رودخانه اعلا رامهرمز را دادند که هزینه آن توسط سنگ شکن داران تهیه شود؛ اما بعد از حضور فعالان دانشجویی در جوبجی و نشستن پای درد و دل مردم روستا و صحبت با نمایندگان کارگران و سنگ شکن داران و طی بازدید و کار علمی که هسته مساله محور اقتصاد مقاوتی و رفع موانع تولید دانشجویان رامهرمزی انجام دادند، مشخص شد که سنگ شکن داران هزینه ساخت جاده جایگزین را متقبل نشدند و مهم‌تر اینکه جاده‌ای که فرماندار و هیأت همراه، از آن بازدید و قصد ایجاد دارند در منطقه قرمز باستانی و جنب سیفون جوبجی واقع شده و در فصل زمستان با افزایش سطح رود اعلا، عملا زیر آب می‌رود.


امین‌نیا اظهار کرد: پس از آن، طی تماس با فرماندار رامهرمز و اعلام نتایج کار تحقیقاتی دانشجویان به او، جاده روستای دوکوهک به عنوان یک گزینه عملیاتی به فرماندار پیشنهاد شد و قنبری هم ضمن اعلام فرصت یک هفته‌ای برای ایجاد راهکار مناسب برای این مساله اظهار داشتند که از ظرفیت دانشجویان برای کمک به حل این موضوع استفاده خواهند کرد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده