تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۹
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۳۴۸۴۶

پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

می متالز - نماینده مردم شهرکرد، بن و ‌سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: طبق برنامه زمانبندی اولیه این پروژه باید ظرف مدت ۴۸ ماه به پایان می‌رسید، اما با پیگیری‌های انجام شده این مدت به ۱۲ ماه کاهش پیدا کرد.
پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش می متالز، احمد راستینه ۱۴ مهرماه در بازدید از پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد با بیان اینکه طول مسیر این پروژه حدود ۹۰  کیلومتر است، اظهار کرد: برای اتمام زیر ساخت این پروژه حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بود که این اعتبار تامین شده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: طبق برنامه زمانبندی اولیه این پروژه باید ظرف مدت ۴۸ ماه به پایان می‌رسید، اما با پیگیری‌های انجام شده این مدت به ۱۲ ماه کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تمام فازهای اجرایی این پروژه فعال است و در خردادماه ۱۴۰۰ زیرساخت آن تکمیل و سپس ریل‌گذاری آغاز می‌شود.

راستینه با اشاره به اینکه ایستگاه مسافری پروژه راه‌اهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد در شهر شهرکرد پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: ایستگاه باری راه‌آهن نیز در منطقه ویژه اقتصادی برای زیرساخت اقتصادی پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری‌های بسیاری برای این مسئله توسط مسئولان استانی صورت گرفته است و در بازدید مشکلات طرح بررسی می‌شود.
در ادامه اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخشی از اراضی پروژه راه‌آهن در اختیار نیروی انتظامی و سپاه است، اظهار کرد: طرح کاداستر این اراضی تهیه شود، اگر اراضی ملی است مشکل حل شود و اگر مالکیت در اختیار این دو نهاد است باید تملک شود.

وی بیان کرد: جلسه هماهنگی برای حل این مشکل تشکیل شود تا کار تسریع پیدا کند و رسانه‌ها برای امیدآفرینی خدمات دولت را بیان کنند.

 استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این بازدید از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه به پروژه آبرسانی بن‌-بروجن خبرداد و اظهار کرد: با اختصاص این اعتبار مجموعا نیمی از اعتبار این پروژه تا امروز اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: پیشرفت پروژه‌ راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد در گذشته نگران‌کننده بود، اما خوشبختانه پروژه هم‌اکنون فعال است.

عباسی بیان کرد: این دو پروژه جزو پروژه‌های اقتصادمقاومتی و جهش تولید چهارمحال و بختیاری است.

همچنین علیرضا صلواتی مجری طرح‌های زیربنایی استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد در چهار قطعه فعال است، اظهار کرد: این پروژه توسط متخصصان بومی طراحی و در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: ایستگاه‌های راه‌آهن این پروژه در شهرکرد، منطقه ویژه اقتصادی، سفیددشت و لنجان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است‌، گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته است، در حال زمینه‌سازی برای جذب ۲۵۰ میلیارد دیگر هستیم.

صلواتی با بیان اینکه زیرسازی پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد تا پایان خرداد ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد، تاکید کرد: ریل‌گذاری این پروژه چهارماه طول می‌کشد.

در ادامه اختراعی مدیر پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، اظهار کرد: این پروژه جزو چهار پروژه بزرگ کشور است و در حال حاضر ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: تزریق نقدینگی تنها مشکل این پروژه است، اگر اعتبار به موقع تزریق شود، قول تکمیل پروژه تا مهلت معین داده می‌شود.

عناوین برگزیده