تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۰۲۴۶۴

۱۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد نیاز است

‌می‌متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث راه آهن استان تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این طرح مورد نیاز است.

به گزارش می‌متالز، اقبال عباسی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ریل، جاده و آب شرب استان از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین مسائل توسعه‌ای استان هستند.

وی افزود: در سفر اخیر به وزارت کشور مشکلات مربوط به اعتبارات جاری استان به طور کامل و اعتبارات عمرانی مناسبی نیز به استان اختصاص داده شد.

عباسی بیان داشت: جانمایی ایستگاه راه آهن چهارمحال و بختیاری تاکنون دوبار به دلیل مسائل مربوط به نیروی انتظامی و سپاه استان تغییر مکان داده شده است و اکنون که با سپاه استان نشست‌هایی برگزار و مقرر شده است بخشی از قرارگاه قدس تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم به این امر اختصاص پیدا کند باید همکاری‌های لازم صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان حکم قانون را دارد و حق و حقوق دستگاه‌های اجرایی محفوظ است، اما هیچ مدیر دستگاهی اجازه متوقف کردن یا جلوگیری از اجرای هیچ پروژه‌ای را ندارد و اگر اجرای پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند باید در حین عملیات اجرایی برطرف و سبب ایجاد مانع نشود.

عباسی تصریح کرد: گزارش اجرای پروژه‌ها به مردم ارائه و در موضوع آبگیر پروژه بن-بروجن تجهیز کارگاه انجام شود چرا که شورای امنیت ملی اجرای پروژه را تصویب کرده است و هر رأی در هر شعبه‌ای مغایر با مصوبه شورای امنیت ملی صادر شود قابلیت اجرا ندارد، چنانچه در استان همجوار مصوبه‌ای مغایر با این مصوبه باشد قابل اجرا نیست.


۶۰ میلیارد تومان برای دو طرح اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری تصویب ودر سال آینده تخصیص می‌شود


علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه این شورا با اشاره به تخصیص مجموعا ۳۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن استان تاکنون، عنوان داشت: هفته پیش در نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای دو طرح اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری اختصاص، ابلاغ و تخصیص آن در سال آینده انجام می‌شود و ۱۹۰ میلیارد تومان اسناد نیز برای چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شده و ابلاغ آن در سال آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره به ۱۵ تونل راه‌آهن در استان افزود: از این مبلغ ۶۰ میلیار تومانی، ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقد به منظور تکمیل پروژ راه آهن و ۱۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل لاین دوم شهرکرد-بروجن-لردگان اختصاص یافته است. بزرگترین تونل راه آهن هفته پیش بازگشایی و امروز نیز یک تونل دیگر بازگشایی شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: به دلیل تغییر محل ایستگاه راه آهن شهرکرد اندکی وقفه زمانی ایجاد شده، اما زمین مورد نیاز به زودی در اختیار شرکت ساخت قرار می‌گیرد و در خصوص پروژه آبرسانی بن-بروجن از ۲۲۰ میلیارد تومان اعتباری که در سال جاری تخصیص پیدا کرده، تاکنون ۶۰ میلیارد تومان جذب و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پیش پرداخت برای مناقصات فروردین ماه انجام و کل مبلغ جذب می‌شود.

وی توضیح داد: اختصاص اعتبارات بعدی طرح منوط به جذب این اعتبارات است و پروژه آبرسانی بن-بروجن جزو ۳۱ طرح اولویت‌دار دولت تعریف شده و حتما باید خطوط اصلی انتقال آب تا پایان فعالیت دولت به اتمام برسد در این طرح ۱۱ روستا، ۱۳ شهر و برخی از شبکه‌های صنعتی منتفع می‌شوند.

شهریارپور گفت: تصفیه‌خانه شهرها، تامین آب شرب ۲۰ روستای استان و تکمیل مجتمع آبرسانی خانمیرزا برای ۳۴ روستای استان به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار استان هستند که راهکار‌های موردنیاز برای تامین اعتبار و سرعت‌بخشی به اجرای این طرح‌ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۵ قرارداد مربوط به احداث راه‌ها با اعتبار حدود ۸۲۰ میلیارد تومان عملیاتی شده که ۶ پروژه مهم آن از جمله باند دوم شهرکرد بروجن-لردگان، شهرکرد-بازفت-شلمزار-ناغان، کنارگذر شمالی شهرکرد، اردل-گومیزه-دوپلان، اردل-دشتک و شهرکرد-بن-داران پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هستند و منابع مالی آن‌ها تامین شده است.

شهریارپور با اشاره به احداث ۳ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان خاطرنشان کرد: در سفر قبلی نوبخت به استان ۲ هزار و ۴۴۰ واحد در تعهد استان قرار گرقته بود که ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و ۷۰ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی برای آن تامین شد. در سفر امسال هزار واحد دیگر اضافه و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کل قرارداد‌ها منعقد و براساس برنامه زمانبندی تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تشریح کرد: برای احداث راه آهن استان تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این طرح مورد نیاز است، برای تکمیل طرح آبرسانی بن بروجن حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، تونل کره‌بس محور شهرکرد بروجن لردگان که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و سایر پروژه‌های استان حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده