تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۳۴۹۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فعالیت 1080 واحد تولیدی معتبر در سیستان و بلوچستان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 1080 واحد تولیدی معتبر با اشتغال 225 هزار نفری در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
فعالیت 1080 واحد تولیدی معتبر در سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، داوود شهرکی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد:  هزار و هشتاد واحد تولیدی معتبر با اشتغال 225 هزار نفری در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از صدور 380 مجوز معدنی در این استان خبر داد و گفت: این استان با حدود یک میلیون تن ذخیره منیزیت و 50 میلیون تن ذخایر شناسایی شده تیتانیوم رتبه دوم ایران  را به خود اختصاص داده است. این مسؤول اضافه کرد: در شش ماه اول امسال با صدور 427 مورد جواز تاسیس برای متقاضیان، میل به سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان 24 درصد افزایش یافته است.
 
شهرکی گفت: همچنین در حوزه تجارت 46 هزار واحد صنفی در سیستان و بلوچستان داریم که سهم این خطه در کشور 1.6 درصد است، 338 کارت اعتباری معتبر و 30 هزار کارت مرزنشینی برای مرزنشیان این استان صادر شده است.

وی بیان کرد: آنچه که در سه مسیر اشتغال فراگیر، اعتبارات روستایی و عشایری از طریق بند تبصره 18 پرداخت شده، 200 میلیارد تومان تسهیلات بوده است که پیش بینی اشتغال قریب به سه هزار نفر را در قالب اجرای طرح هایی که تسهیلات گرفته اند، هدف گذاری کرده ایم.  
 
وی ارزش کالاهای از سیستان و بلوچستان در سال 98، هزار و یکصد میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: فقط در شش ماه اول امسال بالغ بر 680 میلیون دلار از این خطه صادر شده است که رشد 20 درصدی را نسبت به مشابه سال گذشته نشان می دهد.
 
این مقام مسوول با بیان این که از این میزان 327 میلیون دلار به پاکستان و 347 میلیون دلار به افغانستان صادر شده است، گفت: میزان واردات محصول به سیستان و بلوچستان نسبت به صادرات کمتر است، به گونه ای که از پاکستان 35 میلیون تن و از افغانستان کمتر از یک میلیون تن کالا وارد شده است که برنامه داریم سهممان را در واردات کالاهای ضروری کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه بازرسی گفت: در شش ماه اول سال ۹۸ حدود ۸۲ هزار و در مدت مشابه امسال ۹۸ هزار بازرسی از واحدهای صنفی سیستان و بلوچستان انجام و در این راستا چهار هزار پرونده به ارزش 50 میلیارد تومان تشکیل شده است که انتظار می رود اصحاب رسانه در این باره همکاری داشته باشند.
 
شهرکی اضافه کرد: حدود چهار هزار مورد تماس با سامانه 124 برقرار و شکایات مردمی ارجاع شد، افزود: با توجه به این مهم نظارت ها هدفمندتر است و به گزارش های مورد به موقع پاسخ داده شد.

وی ادامه داد: در خصوص رفع موانع تولید کارگروه های متعددی تشکیل و جلساتی برگزار شده، که بخشی از این موانع رفع شده و قسمتی در دست بررسی است.

شهرکی گفت: با توجه به این که امسال مردم بیشتر درگیر افزایش قیمت ها و توزیع کالای اساسی بودند، ۳۲ جلسه کارگروه جهت تنظیم بازار در استان برگزار و تصمیم هایی در خصوص ساماندهی بازار و کنترل قیمت ها گرفته شد.

عناوین برگزیده