تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۰۸۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت آذربایجان غربی:

واحد‌های تولیدی به نسل چهارم تکنولوژی مجهز شوند

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: باید تکنولوژی در بخش تولید و صنعت به روز شود چرا که در دنیا واحد‌های تولیدی که تکنولوژی ندارند به سمت نابودی حرکت می‌کنند لذا باید از نسل چهارم تکنولوژی استفاده کنیم.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی ۲۶تیرماه در مراسم روز ملی صنعت و معدن که در سالن جلسات اداره برق برگزار شد، افزود: در سال گذشته ۱۴۰ واحد راکد در استان احیا شدند که ۷۰ واحد در بخش صنعت، ۳۰ واحد در بخش معدن و ۴۰ واحد از طریق مزایده در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته بود، به چرخه تولید بازگشتند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از ۵۲ واحد تولیدی منتخب ملی در کشور ۳واحد از آذربایجان غربی بود که یک افتخار برای استان است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآور شد: در سال گذشته از ۲۸۰ هزار شغل تایید شده در سامانه ملی آمار در بخش اشتغال صنعت کشور ۴۰هزار شغل مربوط به آذربایجان غربی است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴.۲۸ درصد اشتغال کشور در استان اتفاق افتاد که شاخص قابل قبولی است. همچنین ۱۸۷۰ واحد تولیدی و صنعتی و معدنی در استان فعالیت دارند که ۵۴۸ واحد معدنی است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات اصلی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دریافت تسهیلات از بانک‌ها است، خاطرنشان کرد: هرچند ۲۹روش برای تامین مالی در بخش خدمات کسب و کار وجود دارد، اما انتظارات از سیستم بانکی بسیار است لذا مشکلات در این حوزه باید رفع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده