تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۳۵۸۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افتتاح خط جدید تولید LAB «شیران»

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) از افتتاح خط جدید تولید LAB با روش کاتالیست مایع خبر داد.
افتتاح خط جدید تولید LAB «شیران»

به گزارش می متالز، سید جواد احمدی گفت: طرح توسعه دوم تولید LAB (به روش کاتالیست جامد) که از سال‌های گذشته در جریان بود به علت تحریم‌های ظالمانه آمریکا و نبود همکاری طرف خارجی و نبود انتقال کامل دانش فنی، ماه‌هاست متوقف شده و تاکنون علیرغم تلاش و پیگیری‌های مستمر در خصوص تکمیل و راه‌اندازی آن به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: با این وجود کارشناسان و متخصصین این شرکت با بهره‌گیری از دانش فعلی، طرح نوسازی و توسعه‌ای را طراحی کردند.

گفتنی است این طرح بر اساس تکنولوژی موجود (تولید به روش کاتالیست مایع)،  یک خط جدید تولید LAB ایجاد و علاوه بر نوسازی خط فعلی تولید LAB، ظرفیت تولید نیز به میزان یک‌صد هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

در صورت رفع تحریم‌ها امکان تکمیل و راه‌اندازی مجدد فراهم شد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران تصریح کرد: در این طرح تمهیدات لازم به لحاظ اختصاص فضای فیزیکی مناسب برای طرح توسعه معطل مانده (کاتالیست جامد) اندیشیده شده تا درصورتی‌که در آینده به فضل الهی تحریم‌ها برطرف شد، امکان تکمیل و راه‌اندازی طرح توسعه مذکور با استفاده از تکنولوژی کاتالیست جامد برای تولید LAB نیز فراهم باشد.

احمدی توضیح داد: در تشریح مزیت این طرح باید گفت در طرح جدید با بهره‌گیری از دانش موجود پیش‌بینی‌های لازم جهت تعبیه تجهیزات تکنولوژی تولید به روش کانالیست جامد نیز در نظر گرفته شده و در شرایط تحریم نیز کارئوسازی و توسعه متوقف نمی‌شود.

وی افزود: ویژگی‌های بارز این طرح برنامه‌ریزی و امکان ساخت حداکثری تجهیزات موردنیاز در داخل کشور است. با اجرای این طرح ضمن نوسازی خط تولید LAB و محصول میانی NP مازاد به محصول نهایی LAB تبدیل می‌شود که ضمن ایجاد ارزش افزوده، زمینه‌ساز سودآوری و ارزآوری بیشتر برای شرکت خواهد شد.

آغاز اجرای طرح از ابتدای آبان

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت: مدت زمان برنامه‌ریزی شده برای اجرای کامل این طرح ۱۸ الی ۲۴ ماه است که از ابتدای آبان ماه کار اجرایی آن آغاز می‌شود و سرمایه‌گذاری اولیه مورد نیاز در حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است که از محل منابع داخلی شرکت تأمین خواهد شد.

عناوین برگزیده