تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۵۷۷
کد خبر: ۱۳۶۲۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش و تحلیل بازار بورس امروز سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹

می متالز - امروز سه شنبه 22 مهرماه ، شاخص کل بورس با 132 واحد رشد به یک میلیون و 579 هزار و 639 واحدی رسید. اما شاخص هم وزن با افت 2 هزار و 41 واحد به 414 هزار و 396 واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با کاهش 5 واحدی به عدد 18 هزار و 273 واحد رسید.
گزارش و تحلیل بازار بورس امروز سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹

 تحلیل بازار: پالایشی ها در مدار توجه

به گزارش می متالز، امروز در حالی بازار سرمایه فعالیت خود را آغاز کرد که ناشران بورسی در حال ارسال گزارش های شش ماهه خود به بازار هستند. برخی از این ناشران گزارش های خوبی را در شش ماهه نخست سال جاری منتشر کرده اند. در پی انتشار گزارشات خوب از چند نماد در گروه بانکی و پتروشیمی، به نظر می رسد که باید انتظار گزارش های خوب از این گروه ها در روزهای آینده باشیم. با توجه به الزام بازار گردانی در دو بازار بورس و فرابورس، نمادهای  شاروم، رکیش، غمارگ، قمرو، وتجارت، وسکاب، ثشاهد بازار گردانی خود را روز گذشته آغاز کردند. در معاملات امروز نیز بازار گردانی نمادهای وشهر ، سنوین آغاز شد؛ وملل نیز اوراق تبعی خود را منتشر کرد.

دلار در معاملات امروز بازار آزاد ۳۱ هزار ۵۰۰ مورد معامله قرار گرفت. در معاملات امروز تقاضا در پالایشی ها منجر به رشد قیمتی در نمادهای این گروه شد.

تغییرات شاخص

شاخص کل بورس با ۱۳۲  واحد رشد به یک میلیون و ۵۷۹ هزار  و ۶۳۹  واحدی رسید. اما شاخص هموزن با افت ۲ هزار و ۴۱ واحد به ۴۱۴ هزار و ۳۹۶  واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با کاهش ۵  واحدی به عدد ۱۸ هزار و ۲۷۳ واحد رسید.

 ارزش معاملات

و اما در پایان ساعت کاری بازار سرمایه، معاملات امروز بورس  و فرابورس در مجموع از ارزش ۱۵  هزار و ۵۷۵میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان برخوردار شد که از این میزان ارزش معاملات، ۱۰ هزار و ۸۹۷  میلیارد و ۵۶۱ میلیون تومان آن به بازار  بورس اوراق بهادار تهران تعلق داشت.

معاملات فرابورس نیز از ارز ش ۴ هزار و ۶۷۸ میلیارد و ۱۱۵میلیون تومانی برخوردار شد.

تاثیرگذارترین نمادها

امروز درحالی نمادهای شپنا با یک هزارو ۸۶۸ واحد، تایپکو با یک هزار و ۵۹۳ واحد، اخابر با یک هزار و  ۲۳۶ واحد، شتران با یک هزار و ۲۰۹ واحد، خودرو با یک هزار و ۱۹۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص داشتند که اثرات کگل با یک هزار و ۹۰۷ واحد و حکشتی با یکهزار  و ۳۱۰ واحد بر  شاخص کل بورس تهران منفی بود.

همچنین در بازار فرابورس  ذوب با ۲۳ واحد، کگهر ۱۴واحد و مارون ۱۲ واحد منجر  به افت شاخص شدند. اگرچه میدکو با ۳۸ واحد، دی با ۲۶ واحد، دماوند با ۱۵ واحد و فرابورس با ۱۳ واحد رشد تلاش کردند تا از اثرات منفی نمادهای دیگر بر شاخص بکاهند.

مجموع تعداد و ارزش صف ها

در مجموع بازار بورس و فرابورس ۶۵۶   نماد مورد معامله قرار گرفتند که در مجموع از تقاضای خرید  و فروشی به ارزش ۱۴ هزار و ۸۷۱  میلیارد و  ۹۳ میلیون تومانی همراه بودند.

بر اساس این گزارش؛ ۱۴۳ نماد در معاملات امروز بورس و فرابورس از تقاضای خرید به ارزش یک  هزار و ۹۸۴ میلیارد و ۴۰۸میلیون تومانی برخوردار بودند.

از سوی دیگر ۲۳۰ نماد معاملاتی در بازارهای بورس و فرابورس نیز با صف فروش  ۳ هزار و ۴۶۲ میلیارد و ۴۰۴میلیون تومانی مواجه شدند.

آمار ورود و خروج پول هوشمند

امادر معاملات امروز نمادهای وپاسار، نوین، دمعیار، وپویا، چدن، فایرا، فولاژ، وتوشه، کلوند، کساپا با ورود پول هوشمند و نمادهای خموتور، تپمپی، وسیلام، وسگلستا، بشهاب، وخارزم، چکاپا، خودرو، ختوقا، دی با خروج پول هوشمند همراه بودند.

نمادهای با تغییرات قیمت

نمادهای معاملاتی بکام، بورس، بجهرم در قیمت سهام خود، در جریان معاملات امروز با وقفه ۶۰ دقیقه ای در معاملات سهام خود مواجه شدند. همچنین نمادهای شکربن و توریل در پی رشد ۵۰ درصدی قیمت سهام خود طی ۱۵ روز کاری بازار سرمایه جهت اطلاع رسانی متوقف شدند.

افشای اطلاعات با اهمیت

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شفن، دامین، ساوه، چنوپا، صبا و صباح با افشای اطلاعات الف و نمادهای غزر، چفیبر، فارس، نوری، ملت، غگرجی، انرژی ۳، وسدید با افشای اطلاعات گروه ب همراه بودند.

عناوین برگزیده