تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۱۳۸۲۴۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۱۲۰ هزار تن سنگ تزیینی و ساختمانی در شهرستان لردگان تولید شد

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت لردگان گفت: از ۱۱ معدن سنگ تزیینی این شهرستان امسال افزون بر ۱۲۰ هزار تن سنگ تولید و روانه بازار مصرف شد.
۱۲۰ هزار تن سنگ تزیینی و ساختمانی در شهرستان لردگان تولید شد

به گزارش می متالز، همایون شجاعی روز چهارشنبه اظهار داشت: معدن سنگ تزیینی رنگ‌آبی کمیاب فلارد لردگان به دلیل رکود اقتصادی و موانع صادرات تا سال ۹۲ غیر فعال بود که در دولت تدبیر و امید فعال و به چرخه تولید بازگشت.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت لردگان، ظرفیت تولید سالیانه سنگ مرمریت شهرستان را بیش از ۱۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: در صورت آماده شدن زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی، کارخانه فرآوری محصول نیز در منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

شجاعی، با اشاره به فعال بودن ۱۵ معدن در شهرستان لردگان در قالب تولید شن و ماسه و گچ با اشتغال مستقیم و غیر مستقیم حدود ۸۰ نفر، تاکید کرد: بخشی از معادن منطقه نیز به دلیل کمبود نقدینگی غیر فعال است. 

به گفته وی، در شهرستان لردگان اکنون ۵۷ واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک با اشتغالزایی یک‌هزار و ۱۰۰نفر در بخش پتروشیمی، تولید خوراک آبزیان و مواد شوینده فعال است و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت شهرستان فراهم شده است. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت لردگان، عبور خط اصلی گاز و برق جنوب به شمال کشور از لردگان و مستعد بودن آب و هوا، زمین مناسب در دشت‌های منطقه و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر محور شریانی و ترانزیتی جاده اصفهان به خوزستان و محل اتصال فلات مرکزی کشور به جنوب را از جمله مزیت‌های سرمایه گذاری شهرستان عنوان کرد.  
لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عناوین برگزیده