تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۳۸۲۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده بجنورد در مجلس:

پروژه سیمان سمنگان به حال خود رها شده/ ۵۰۰ میلیارد خاک می‌خورد

می متالز - نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه سیمان سمنگان بالغ بر ۱۵ سال است به حال خود رها شده؛ درحالی که می‌تواند اشتغال ۲ هزار نفر را در پی داشته باشد.
پروژه سیمان سمنگان به حال خود رها شده/ ۵۰۰ میلیارد خاک می‌خورد

به گزارش می متالز، سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام خراسان شمالی گفت: پروژه سیمان سمنگان یکی از این پروژه‌ها است که بالغ بر ۱۵ سال به حال خود رها شده.

پاکمهر ادامه داد: این پروژه در صورت افتتاح می‌تواند ۲ هزار شغل در استان ایجاد کند که تاثیر به سزایی در میزان نرخ اشتغال خراسان شمالی دارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان با نرخ کارشناسی روز هزینه شده و به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است.

وی در پایان با اشاره به بی توجهی به گلنگ‌زنی‌های بی حاصل دولت در این استان، گفت: این گلنگ زنی‌ها بر قلب مردم فرود می‌آید و باعث دلسرد شدن شهروندان از اقدامات و وعده‌های دولت می‌شود.

گفتنی است عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع سیمان کشور از سال ۸۲ در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی آغاز شد. این پروژه بنا بود روزانه ۱۰ هزار تن سیمان تولید کند. همچنین اشتغال ۷۵۰ نفر در کارخانه و هزاران نفر به صورت غیر مستقیم از پیش بینی‌های مسئولان آن زمان به شمار می‌آمد. بنا بود طی ۳ سال ، فاز اول پروژه با تولید ۵ هزار تن سیمان در روز به بهره برداری برسد.اما حالا بعد از گذشت این سال ها هیچ پیشرفتی نداشته است.

عناوین برگزیده