تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۰۲۸۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس:

سیمان سمنگان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

‌می‌متالز - محمد وحیدی گفت: آستان قدس اعلام آمادگی کرده است که ۹۰ درصد سهام کارخانه سیمان سمنگان را به صورت نقدی و اقساط بلند مدت به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش می‌متالز، محمد وحیدی، نماینده بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی نوید به جریان افتادن پروژه سیمان سمنگان داد و اظهارکرد: به منظور رفع مشکلات سیمان سمنگان حداقل ۱۰ جلسه با مسوولان برگزار شده است و هم اکنون آستان قدس اعلام آمادگی کرده است که ۹۰ درصد سهام خود را به صورت نقدی و اقساط بلند مدت به بخش خصوصی می‌فروشد.

وحیدی با اشاره به اینکه سیمان سمنگان، بهترین سیمان پرتلند کشور است و بهترین معادن را دارد، افزود: افرادی برای خرید سهام این کارخانه اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: هم اکنون این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیاز هست که بخش خصوصی پروژه عمرانی را تمام کند و ماشین الات خریداری شود.

وی درخصوص حمایت برای اعطای تسهیلات در این خصوص گفت: این پروژه جزو پروژه‌های زود بازده کشور است و ظرفیت صادرات بالایی دارد؛ در طول مراحل راه اندازی در خصوص تسهیلات کمک خواهیم کرد و استاندارهم قول حمایت داده اند.

وی خاطرنشان کرد: آستان قدس اعلام کرده که مایل به همکاری در این پروژه نیست و این پروژه را به عنوان یک پروژه قابل واگذاری اعلام کرده است.

منبع: عصر اترک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده