تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۳۸
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۰۵۷۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام می‌تواند متولی راه‌اندازی سیمان سمنگان باشد

‌می‌متالز - نماینده مردم ۵ شهر استان خراسان شمالی با اشاره به تاخیر ۲۰ ساله در راه‌اندازی کارخانه سیمان سمنگان گفت: امیدواریم با ورود ستاد اجرایی فرمان امام، مشکل این واحد حل و فصل سود.

به گزارش می‌متالز، محمد وحیدی با اشاره به خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان شمالی، اظهار داشت: تا کنون ساخت ۳۰ مدرسه، ۷ مسجد، ۶ خانه عالم و ۱۰۰۳ تسهیلات طرح اشتغالزایی توسط ستاد اجرایی در استان عملیاتی شده است.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی بجنورد با اشاره به اینکه خراسان شمالی با داشتن پتانسیل مناسبی در تولید گیاهان دارویی با استعداد طبیعت و مناطق حفاطت شده است، افزود: پرورش اسب اصیل ترکمن و نوغانداری و ابریشم، فرش و گلیم و سایر صنایع دستی، چوب و فرآوری آن، دام سبک بسیار با کیفیت و تکمیل زنجیره‌های تولید این محصولات ارزشمند و اصلاح نژاد دام می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای مردم، ارز آوری مناسبی را برای کشور فراهم سازد.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی می‌تواند با توجه به محرومیت‌های استان، همراه بسیار خوبی برای رفع نداشته‌های خراسان شمالی باشد و طی این مدت توزیع بسته همدلی و احسان، سایر کمک‌ها و تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی و ۹۸ مورد معرفی افراد نابارور جهت درمان گام‌های بلندی برای محرومیت زدایی بوده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: امیدواریم با همراهی ستاد اجرایی و دستور ویژه برای احداث حداقل ۵ دکل مخابراتی برای ایجاد ارتباط مناسب برای مناطق فاقد پوشش، اختصاص ماشین آلات راهسازی و عمرانی برای مناطق روستایی و کوهستانی، بخشی از مشکلات روستا‌های حوزه انتخابیه مرتفع شود.

وی افزود: پروژه نیمه‌کاره سیمان سمنگان، از جمله طرح‌هایی است که با ورود ستاد اجرایی، می‌تواند به نقطه تحول استان تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده