تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۳۸۵
کد خبر: ۱۴۰۸۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آستان قدس پروژه «سیمان سمنگان» را تکمیل کند/ چشم‌انتظاری ۱۵ ساله برای افتتاح

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس، با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه سیمان سمنگان در استان گفت: تکمیل این پروژه با سرمایه‌گذاری آستان قدس و پیشرفت ۵۵ درصدی، می‌تواند هزاران شغل در خراسان شمالی ایجاد کند.
آستان قدس پروژه «سیمان سمنگان» را تکمیل کند/ چشم‌انتظاری ۱۵ ساله برای افتتاح

به گزارش می متالز، سید محمد پاکمهر در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نیازهای فرهنگی و اقتصادی این استان به کمک مجموعه آستان قدس رضوی اظهار کرد: خراسان شمالی تحت عنوان باب الرضا شناخته می‌شود و آستان مقدس سید عباس در بجنورد به‌عنوان برادر امام رضا (ع) در این شهر قرار دارد که مجموعه‌ای فرهنگی و مذهبی در مرکز استان شناخته می‌شود.

وی با ابراز تأسف نسبت به گمنامی و غربت آستان سید عباس بجنورد افزود: طرح جامع فرهنگی مذهبی این آستان مقدس در خراسان شمالی تهیه شده که برای اجرای کامل آن نیازمند حمایت از سوی آستان قدس رضوی است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی سازمان اقتصاد رضوی نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان با فعالیت بالغ‌بر ۱۶۰ شرکت زیرمجموعه، خدمات فراوانی را در شرایط اقتصادی و معیشتی نامناسب کشور به نیازمندان و افراد مختلف می‌رساند.

وی افزود: هر فعالیت اقتصادی در چنین شرایط معیشتی که باعث ایجاد شغل و رفع بیکاری در جامعه شود ازجمله اقدامات عبادی محسوب می‌شود و کاری ارزشمند و مهم محسوب می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، اتمام اجرای پروژه سیمان سمنگان با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی را ازجمله خواسته‌های خود در این جلسه مطرح کرد و گفت: این پروژه از ۱۵ سال گذشته با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی در خراسان شمالی آغاز شد و اکنون پس از پیشرفت ۵۵ درصدی نیمه‌تمام رهاشده است.

وی ادامه داد: اتمام سرمایه‌گذاری در این پروژه با توجه به نیاز کشور در تولید سیمان و همچنین ظرفیت پروژه سیمان سمنگان، در چنین شرایط اقتصادی و معیشتی می‌توان بالغ‌بر چندین هزار شغل ایجاد کرد که باعث باز شدن گره‌های فراوانی از زندگی مردم می‌شود.

پاکمهر در انتها نیز از خدمات آستان قدس رضوی در حوزه توسعه اماکن مذهبی و فرهنگی همچون احداث مساجد و مراکز اقامتی جاده‌ای تشکر کرد و این اقدام را حرکتی مهم در راستای توسعه موضوعات فرهنگی مذهبی در نقاط محروم دانست.

عناوین برگزیده