تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۳۸۵۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دریافت و بررسی 149 مورد گزارش مردمی در شهرستان فردوس خراسان حنوبی

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس از دریافت 149 مورد گزارش و شکایت مردمی از طریق سامانه 124 این اداره در نیمه اول سال 99 در این شهرستان خبر داد.
دریافت و بررسی 149 مورد گزارش مردمی در شهرستان فردوس خراسان حنوبی

به گزارش می متالز، مهدی صادقی گفت: از این تعداد 87 مورد از گزارشات مربوط به بخش کالایی و 62 مورد گزارش مربوط به بخش خدماتی بوده که مورد بررسی‌ و رسیدگی قرار گرفتند.

صادقی دریافت گزارش‌های مردمی از طریق سامانه ستاد خبری 124 و فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدمات‌دهی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای نظارت دقیقتر و سریعتر بر بازار کالا و خدمات عنوان کرد و افزود: همچنین در این مدت 70 شکوائیه مردمی نیز به صورت حضوری به ستاد خبری واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس رسیده و مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی عمده‌ترین گزارش‌های مردمی در بخش کالایی مربوط به نان و پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل و نقل مسافر، رستوران‌ها، نمایشگاه‌های فروش خودرو و مشاورین املاک عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و تقلب بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس در پایان خاطر‌نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند گرانفروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا و یا عدم نصب نرخنامه، کم فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری و ... می‌توانند گزارشات خود را به صورت حضوری به ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس ارسال و یا به شماره تلفن 124 اطلاع دهند.

عناوین برگزیده