تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۳۹۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیگیری سودآوری بانک صادرات با جدیت

اتفاقات خوب برای «وبصادر» رخ خواهد داد

می متالز - خریداران «وبصادر» ٢٢ درصد سود بردند.
اتفاقات خوب برای «وبصادر» رخ خواهد داد

به گزارش می متالز، مبنای خوبی برای شروع موفق فعالیت بانک صادرات در سال ٩٧ آماده شده و با تلاش همه همکاران جهش اساسی در این سال در بهبود نسبت‌های مالی بانک صورت خواهد گرفت.

حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات با بیان این مطلب از عزم جدی برای نتیجه گرفتن برنامه‌های تدوین شده مورد نظر خبر داد و گفت: بانک صادرات از بانک‌های برتر است و مسیر تعیین شده برای بهره گرفتن از برنامه‌های کوتاه‌، میان‌ و بلندمدت ادامه می‌یابد و در این راستا سال ٩٧برای مجموعه بانک صادرات سرنوشت‌سازخواهد بود.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق همه اهداف در روزهای پایانی سال ٩٦ نهایی شد، افزود: .طی ٦ هفته منتهی به پایان سال ٩٦ تجهیز منابع و مطالبات بانک روند بهتری به خود گرفت که با اجرای کامل آنها به نتایجی بهتر از اهداف مورد نظر دست می‌یابیم،همچنین با جدیت به کار گرفته شده در ارکان مختلف بانک، سال ٩٧ سال پرباری برای بانک صادرات به شمار می‌آید .

وی بیان داشت : نتایج عملکرد همکاران بانک به طور یقین خود را نشان خواهد داد که در این راستا باید در بخش‌های مختلف تسهیلات، سرمایه گذاری‌ها، وجوه نقد، میزان بدهی‌ها، سهم از کل سپرده‌های نظام بانکی، مطالبات و ... اصلاح ساختارها خود را در صورت‌های سود و زیان نشان بدهد به نحوی که شواهد نشان می‌دهد سال ٩٧ سال اتفاقات خوب برای «وبصادر» رخ خواهد داد.صیدی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی‌ها برای سودآوری بانک صادرات ایران با جدیت دنبال می‌شود اظهارداشت: در مجموعه بانک صادرات مشکل غیرقابل حل وجود ندارد و باید ضمن بالا بردن سهم بانک از حوزه خدمت گزاری و کمک به تولید ملی، شاهد آثار مثبت آن بر روی منابع و مصارف بانک باشیم. همچنین با توجه به ارزشگذاری درست اعداد و ارقام فنی، تعیین تکلیف مطالبات و سرعت گرفتن درآمدهای کارمزدی،از تمامی ظرفیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه بانک برای عرضه بهترین خدمات به مشتریان استفاده می‌شود.

 

تداوم مشارکت در تامین مالی پروژه‌های ملی

این مسایل در حالی مطرح است که بانک صادرات ایران درسال 96، با تامین مالی ٥٨ پروژه بزرگ ملی در حال اجرا به ارزش ١٢٧ هزار و 133میلیارد ریال و فراهم آوردن زمینه بهره برداری از ٨ پروژه بزرگ با اعتبار ارزی و ریالی (که بالغ بر ٨٧٤.٥ میلیارد ریال و ٢٢٥ میلیون و ٥٠ هزار یورو بود) توانست با ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف، کمک شایان توجهی به تولید ملی و توسعه اقتصادی کند.

بر پایه این گزارش، پروژه‌های «انرژی گستر جم» در شهر یزد با ٢٢٠ میلیون یورو تسهیلات، «پلیمر صنعت فرس یزد» با ٦٥٠ هزار یورو اعتبار، «تعاونی٢٤٥١ تولید سولفات پتاسیم» ایلام با ٤.٤ میلیون یورو و ٦٩ میلیارد ریال تسهیلات، «بیمارستان و زایشگاه کوثر» ایلام با ١٠٥ میلیارد ریال تسهیلات، «آجر سفال شمال قلعه» مازندران با ٤٢.٥ میلیارد ریال تسهیلات، «تجارت کوشش سپاهان» در اصفهان با ٥٢٨ میلیارد ریال تسهیلات، «سپهر صنعت نگین» بندرعباس با ٨٠ میلیارد ریال تسهیلات و «الیاف مرینوس دلیجان» در استان مرکزی با ٥٠ میلیارد ریال تسهیلات از جمله طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در سال ٩٦ توسط بانک صادرات ایران بوده‌اند. همچنین بانک صادرات ایران طی سال ٩٥ و ١١ ماهه سال ٩٦، بالغ بر ٣٢٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی نیز در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت که بخش اعظم آنها به صورت وام‌های قرض‌الحسنه اعطا شده است.

 

نقش عمده «وبصادر» در بهبود شاخص کل

 اگرچه به علت طولانی شدن بسته بودن نماد «وبصادر» سهامداران این بانک روزهای نا مطلوبی را پشت سر گذاشتند اما پس ازبازگشایی نماد و ساماندهی نوسانات، به عنوان نمونه طی ١٠ روز کاری منتهی به ١٥ فروردین ٩٧، نرخ پایانی هر سهم این بانک در روزهای معاملاتی بورس با ٢١.٩ درصد رشد، از ٥١٠ ریال تا ٦٢٢ ریال افزایش یافت و در اغلب روزهای معاملات بازار سرمایه، بیشترین حجم معاملات را نیز به خود اختصاص داد. بنا براین گزارش، طی مدت مورد اشاره مالکیت بیش از ٢ میلیارد سهم «وبصادر» جابجا شد که نقش عمده ای در بهبود شاخص کل بازار سرمایه داشت.

 

سودآوری پیش از موعد با اتکا بردستیابی به EPS با کیفیت

البته در این روند، وعده حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران در مجمع عمومی به طور فوق العاده بانک برای بازگشایی نماد «وبصادر» (تا قبل از پایان سال) در ٢٣ اسفند ماه سال ٩٦ تحقق یافت. همچنین بهبود شرایط سهام بانک بر اساس نتایج برنامه ریزی‌های انجام شده کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، به صورت پلکانی مدنظر قرار گرفت به نحوی که سودآوری پیش از موعد بانک در سال جاری با اتکا بردستیابی به EPS با کیفیت، افزایش درآمدهای کارمزدی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های ابزاری بانک در ارائه بهترین خدمات به مشتریان، از جمله اهداف مورد تاکید صیدی به مدیران مجموعه بانک صادرات بود.

 

نهایت تلاش برای نشان دادن قدرت واقعی سهم «وبصادر»

 همچنین بهروز خدارحمی، مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات طی گفت وگویی با تاکید بر اینکه کوشش‌های صورت گرفته از ابتدای بازگشایی نماد بانک صادرات ایران در روزهای پایانی سال ٩٦ بر دو محور جلوگیری از بسته شدن دوباره نماد بانک و حمایت از قدرت نقدشوندگی آن استوار بوده است، گفت: نهایت تلاش صورت می‌گیرد تا از منظر گزارشگری مالی به نهادهای ناظر پولی و بازار سرمایه، قدرت واقعی سهم نشان داده شود.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات اظهار داشت: از این رو سهامداران با خیال آسوده از تداوم حمایت‌های صورت گرفته برای حفظ نماد بانک، برای فروش یا نگاه داشتن آن تصمیم بگیرند چرا که مدیران به دنبال حمایت مصنوعی از سهم «وبصادر» نبوده و نیستند.

عناوین برگزیده