تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۱۴۰۴۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
پاسخ صالحی در خصوص تحقیق و تفحص از فولادمبارکه؛

بررسی‌ کارشناسی مشکلات، راه‌گشا است نه فضاسازی/ نماینده شهرستان مبارکه نسبت به نماینده‌های دیگر، اطلاعات بیشتری در حوزه خود دارد

می متالز - پروین صالحی نماینده مردم شهرستان مبارکه در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه در شرایطی که صنعت فولاد و شرکت فولاد مبارکه تحریم شده و باید بیشتر از قبل حمایت شوند، چرا موضوع تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه مطرح می‌شود، گفت: صنعت فولاد در شرایطی که تحریم شده است، برای ما هم تهدید است و هم فرصت.
بررسی‌ کارشناسی مشکلات، راه‌گشا است نه فضاسازی/ نماینده شهرستان مبارکه نسبت به نماینده‌های دیگر، اطلاعات بیشتری در حوزه خود دارد

بررسی‌ کارشناسی مشکلات، راه‌گشا است نه فضاسازی/ نماینده شهرستان مبارکه نسبت به نماینده‌های دیگر، اطلاعات بیشتری در حوزه خود دارد

به گزارش می متالز، پروین صالحی نماینده مردم شهرستان مبارکه افزود: منظور از فرصت این است که پروژه‌های عمرانی باید روند سریعتری داشته باشند اما هر صنعتی به تبع چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد. صنعت فولاد هم از زمانیکه در فولاد مبارکه مستفر شد، نام فولادمبارکه از همانجا مطرح و در مقیاس جغرافیایی در دنیا برجسته شد.

صالحی تاکید کرد: بارها به مسولان فولاد مبارکه هم گفته‌ام، تمام تلاش ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، این است که شهرستان مبارکه در فضاهای عمرانی، راه‌ها و جاده‌ها، فضای سبز و ... آنچنان باید پیشرفت کند که در خور همجواری با مجتمع فولاد مبارکه باشد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه تصریح کرد: طی صحبت‌هایی که چند روز پیش با مسئول فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی داشتم، به ایشان گفتم که اگر بنا باشد شخصی در مورد آلایندگی مکان یا صنعتی در مبارکه صحبتی کند، مسول این سخنان من به عنوان نماینده مردم شهرستان مبارکه هستم.

صالحی تاکید داشت که به عنوان نماینده شهرستان همجوار فولاد مبارکه، وظیفه ما این است که در شرایطی که بیشتر صنایع در کشور از جمله فولاد با تحریم مواجه شده‌اند، صلاح نیست اشخاصی از بیرون شهرستان مبارکه بخواهند وارد این مسایل شوند، در عین حال که حق شهرستان مبارکه را برای پیگیری خیلی از مسایل محفوظ می دانم

صالحی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه،اظهار داشت: اطلاعات ومدارکی که من به عنوان نماینده مردم شهرستان مبارکه دارم قطعا افراد دیگر ندارند، لذا باید مراقب تحلیل ها و ارزیابی ها باشیم، که اولا منصفانه باشد، ثانیا در شرایطی که صنعت نفت کشور تحریم شده است، کمک به صنایع بزرگ از جمله فولاد کمک به کل کشور به حساب می‌آید لذا در این مقطع باید حرکات و گفتار بسیار سنجیده‌تر باشد.

وی تصریح کرد: منظور من این نیست که در برابر نواقص چشم ببندیم و سکوت کنیم. لازم به ذکر است که مسولیت ما این است که از کانال های قانونی و با راه‌هایی که تشخیص می دهیم، کار را پیگیری ‌کنیم  اما برخی مواقع، یک سری موضوعات بیشتر جنبه جنجال و فضاسازی دارد و پشت این جنجال‌ها، پنهان ماندن مسایل دیگر است.

پروین صالحی با تاکید بر ناپسندیده بودن فضا سازی‌ها بر علیه فولادمبارکه گفت: نواقص و مشکلات را از مسیر شفاف و قانونی پیگیری می‌کنم و به شدت از آن جنجال وفضاسازی حذر دارم. با توجه به شرایط موجود کشور، مشکلات اشتغال، اقتصادی و مالی خانوارها، مردم انتظار شنیدن صحبت‌های گره گشا دارند نه اینکه فضای جامعه را مدام درحال تنش و نزاع بین گروه‌ها ببینند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در جاهایی که مشکلات و نواقصی را ببینم، حتما از مسیرهای قانونی پیگیری خواهم کرد با توجه به اینکه اطلاعات من از نماینده‌های اطراف بیشتر است و اهل هیچگونه فضاسازی دراین مسیر نیستم.

برای مشاهده کلیپ اینجا کلیک کنید

عناوین برگزیده