تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۵
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۴۲۰۶۶
سرویس خبر : انرژی

تحلیل بازار جهانی از احتمال بازگشت نفت ایران تا پایان سال ۲۰۲۱

می متالز - طبق پیش بینی منابع آگاه در اوپک و برخی مدیران شرکت های بازرگانی نفت، بازگشت صادرات نفت ایران به بازار جهانی در دوران ریاست جمهوری بایدن تا یکسال آینده مقدور نخواهد بود.
تحلیل بازار جهانی از احتمال بازگشت نفت ایران تا پایان سال ۲۰۲۱

به گزارش می متالز، چشم انداز رشد عرضه نفت ایران، موجب نگرانی برخی اعضا در اوپک پلاس شده است اما طبق پیش بینی توربیورن تورن کوئیست و راسل هاردی مدیران شرکت بازرگانی نفت گانوور و مرکویا انرژی، مذاکرات با ایران بعید است در سال ۲۰۲۱ انجام شود. چراکه بایدن در نخستین سال ریاست جمهوری اولویت های داخلی مهمتری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، دو منبع در اوپک پلاس نیز اعلام کردند: بازگشت قریب الوقوع نفت ایران به بازار جهانی، دور از انتظار است و اوپک پلاس زمان کافی برای تنظیم عرضه به بازار را خواهد داشت. چراکه نفت ایران تا پایان سال ۲۰۲۱ به بازار باز نمی گردد.

جو بایدن اعلام کرده است اگر تهران پایبندی به توافق را ازسربگیرد به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بازخواهد گشت. دونالد ترامپ، رییس جمهور جمهوریخواه آمریکا در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و صادرات نفت ایران را هدف تحریم قرار داد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان نیز درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام و در نتیجه ازسرگیری صادرات نفت ایران گفت: اوپک هر  وضعیتی را مدیریت خواهد کرد. همان طور که در وضعیت مشابه قبلی درباره لیبی و ایران انجام دادیم. چراگه انعطاف پذیری اوپک پلاس موضوعی تضمین شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده