تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۱۴۲۱۹۵
سرویس خبر : انرژی

آریا پروفیل چابهار توانایی تامین لوله‌گاز سیستان‌وبلوچستان را دارد

می متالز - معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: شرکت آریا پروفیل منطقه آزادچابهار توانایی تامین قسمتی از لوله‌های گاز شهری و پروفیل مورد نیاز واحدهای صنفی تولیدی آهنگری این استان را دارد.
آریا پروفیل چابهار توانایی تامین لوله‌گاز سیستان‌وبلوچستان را دارد

به گزارش می متالز، محمدقاسمی روز شنبه در بازدید از واحد تولیدی آریا پروفیل منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: این شرکت یکی از واحدهای تولیدی مستقر در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار بوده که در زمینه تولید انواع پروفیل با مقاطع چهارگوش در ابعاد مختلف و نیز مقاطع دایره‌ای تا چهار اینچ (جهت مصارف لوله‌کشی گاز شهری) و پروفیل باز فعال است.

وی میزان سرمایه‌گذاری اولیه این واحد تولیدی را ۲۲۰ میلیارد ریال و میزان سرمایه‌گذاری طرح توسعه تحقق‌یافته را ۳۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اشتغال مستقیم واحد در ظرفیت اسمی (۱۳۰ هزار تن سالیانه - حدود ۴۰۰ تن روزانه) با حدود ۸۰ نفر است.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این واحد تولیدی مراحل پایانی اخذ استانداردهای موردنیاز را طی می‌کندگفت: به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری انجام‌شده و ایجاد ارزش‌افزوده و نیز حفظ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، برطرف کردن مشکلات این واحدتولیدی دارای اهمیت است.

وی اظهارداشت: از مهمترین مشکلات واحد تولیدی مذکور تامین مواد اولیه واحد (ورق سرد و گرم) به میزان ظرفیت اسمی تولید از طریق فولاد مبارکه است.

قاسمی ادامه داد: هم‌اینک میزان سهمیه تخصیصی این واحد به‌طور ماهانه حدود ۱۰۰۰ تن ورق سرد و ورق گرم است و برای اینکه این واحد تولیدی بتواند در ظرفیت اسمی فعالیت کند و مصارف استانی را پاسخگو باشد حداقل به هفت هزار و۵۰۰ تن ماهیانه ورق سرد و گرم نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به پروژه‌های در دست اجرای گازرسانی در سیستان و بلوچستان به جای خرید لوله گاز از سایر استان‌ها، امکان تأمین لوله‌ها از طریق این واحد وجود دارد.

عناوین برگزیده