تاریخ: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۱۴۳۹۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل چادرملو:

قیمت‌گذاری دستوری در هیچ جای دنیا نتیجه مثبت نداشته است

می متالز - مدیرعامل چادرملو درباره قیمت‌گذاری دستوری و تاثیر آن بر بخش معدن و محصولات این زنجیره اظهار کرد: باید به ما اجازه دهند تا با مشتریان خود وارد مذاکره شویم، قیمت‌گذاری دستوری در هیچ نقطه از دنیا نتیجه مثبتی نداشته است.
قیمت‌گذاری دستوری در هیچ جای دنیا نتیجه مثبت نداشته است

قیمت‌گذاری دستوری در هیچ جای دنیا نتیجه مثبت نداشته است

به گزارش می متالز، مدیر عامل شرکت چادرملو با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست راهکاری برای رفع مشکل با معادن ارایه دهد، مطرح کرد: هیچ‌گونه منافاتی میان حفظ محیط زیست و برداشت معادن وجود ندارد و محیط زیست به جای مخالفت قطعی بهتر است راه حلی برای مشکلات موجود در نظر بگیرد.

ناصر تقی‌زاده اظهار کرد: در کنار برداشت از معادن می‌توان اقدام‌هایی را هم برای حفظ محیط زیست انجام دا،. به این جهت در هیچ جای دنیا تداخلی بین دو موضوع برداشت معادن و محیط زیست وجود ندارد.

وی با اشاره به پیشنهاد اکتشافات در پهنه‌های دارای سنگ آهن از سوی چادرملو، عنوان کرد: در حال مذاکره با وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم و امیدواریم پهنه‌های دارای سنگ آهن را برای اکتشاف در اختیار ما بگذارند.

مدیرعامل چادرملو درباره همکاری معدنی با افغانستان گفت: تاکنون برای بهره‌برداری پهنه‌های دارای سنگ‌آهن ایران و افغانستان ورود نکرده‌ایم اما برنامه‌ای ویژه برای همکاری با معادن افغانستان در نظر گرفته‌ایم که هنوز عملیاتی نشده است و درصدد اجرای آن هستیم.

تقی‌زاده درباره قیمت‌گذاری دستوری و تاثیر آن بر بخش معدن و محصولات این زنجیره اظهار کرد: باید به ما اجازه دهند تا با مشتریان خود وارد مذاکره شویم، قیمت‌گذاری دستوری در هیچ نقطه از دنیا نتیجه مثبتی نداشته است.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری کارکردی برای تعادل بازار ندارد، گفت: با تفاهم میان واحدهای صنعتی می‌توانیم عرضه و تقاضا در بازار را متعادل کنیم، قیمت کنسانتره و دیگر مواد معدنی مشخص است و با مذاکره با واحدهای تولیدی نتیجه‌ایی اثربخش حاصل خواهد شد.

مدیرعامل چادرملو ادامه داد: دولت به عنوان حاکمیت باید ناظر بر عملکرد ما باشد و تنها در موقعیتی که نتوانستیم نتیجه مطلوب از مذاکرات با مشتریان خود حاصل کنیم، در آن مقطع دولت می‌تواند برای رفع مشکل ما مداخله کند.

تقی زاده در پایان با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی چادرملو گفت: چادرملو برای اقدامات اجتماعی بسیاری را در دستور کار قرار داده است که از آن جمله می توان گفت برای مقابله با گسترش بیماری کرونا تجهیز نقاهتگاه اضطراری شهر اردکان با ۱۰۰ تخت برای قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا، سازماندهی ۱۵ اکیپ های مکانیزه و مجهز به لوازم وسایل ضدعفونی کننده با هماهنگی ستادهای محلی واعزام این گروها به شهرهای اردکان، عقدا، میبد، بهاباد و روستاهای مجاور برای ضد عفونی کردن اماکن عمومی همراه با دهها دستگاه تانکر، آمبولانس و ماشین آلات مجهز به وسایل ضدعفونی کننده، تهیه ۲۵ تن موادضد عفونی کننده مایع وجامد، و ده‌ها هزار عدد ماسک ودستکش و توزیع آن بین شهروندان وپاکسازی اماکن عمومی اقدام کرده و شرکت چادرملو متعهد به مسوولیت‌های اجتماعی است.

عناوین برگزیده