تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۱۴۴۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک پیش‌بینی متفاوت از بازار/ فولادی بخرید

می متالز - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شستا، فولادی ها امروز در بازار سرمایه منفی بودند اما کلیت بازار تا پایان آذرماه مثبت است.
یک پیش‌بینی متفاوت از بازار/ فولادی بخرید

به گزارش می متالز، شاخص کل امروز با ۱۸۵۹۷ واحد کاهش به ۱،۳۵۶،۰۰۰ رسید. فولادی‌ها تحت تاثیر ابلاغیه جدید وزارت صمت تمام قرمز و سیمانی‌ها سبز پوش بودند. کارشناسان معتقدند فولادی‌ها ارزنده ترین سهام برای خرید و سرمایه گذاری بلند مدت هستند.

وحید محمدی کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: افزایش قیمت کامودیتی ها در بازار جهانی مثبت است و شرایط می تواند به بهبود بازار گروه فولادی‌ها و معدنی‌ها در داخل کشور بیانجامد

وی افزود: با توجه به آنکه سهام فولادی ها کاهیش بوده و انتظار کاهش بیشتر نرخ ارز را نداریم، بنابراین شرکت های کامودیتی محور شرایط خوبی در آینده خواند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه بیان با اشاره به طرح جدید وزارت صمت برای مدیریت بازار فولاد بیان کرد: اگر طرح جدید وزارت صمت توسط مجلس تصویب شود در میان مدت روی سهام این شرکت ها تاثیر منفی دارد که با نام ریسک سیستماتیک باید از آن یاد کرد. درصورت لغو این دستورالعملل شاهد رشد فولادی‌ها خواهیم بود. با قیمت گذاری دستوری بازار فولاد توازن خود را از دست می دهد و باعث از بین رفتن تعادل می شود.

وی در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه در گروه دارویی‌ها بیان کرد آزاد سازی نرخ ارز تاثیر یکسانی بر گروه های دارویی نمی‌گذارد و ممکن است همزمان رشد و یا افت ارزش سهام شرکت های دارویی را در پی داشته باشد.

محمدی در ارتباط سهام معدنی‌ها گفت: ارزش سهام معدنی ها از ابلاغیه وزارت صمت تاثیر نمی‌گیرد به همین دلیل است که در روزهایی که فولادی ها منفی بازار را به پایان می رساندند معدنی ها سبزپوش برای روز کاری بعدی بسته می شدند. از پایان ریزش‌ شاخص گروه معدنی‌ها ۲۰ درصد رشد داشته اند، شاید این رشد با توجه به افت ۶۰ درصدی سهام برخی شرکت‌ها در روزهای ریزش به چشم نیاید اما مهم این است که در روزهای اخیر برخلاف فولادی‌ها مثبت بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در روزهای گذشته وضع بازار بهتر شده و حجم معاملات و میزان پول حقیقی‌ها در بازار سرمایه افزایش یافته است. امروز فشار فروش زیاد نبود و صف فروش سنگینی نداشییم و حس منفی به سهامداران القاء نمی شد. برای فردا نیز به نظر می رسد بازار با فشار فروش نه چندان سنگین شروع شود.

عناوین برگزیده