تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۴۵۴۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دو کارگزاری، برنده سه مدال در جدال فیاس شدند

می متالز - فدراسیون بورس‌های اروپا_آسیایی (فیاس) برندگان جوایز لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را از میان فعالان بورس های عضو انتخاب کرد.
دو کارگزاری، برنده سه مدال در جدال فیاس شدند

به گزارش می متالز، برندگان جوایز لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ انتخاب شدند.

هدف از این لیگ، انتخاب برترین اعضا از میان بورس های منطقه است. هرچند هدف اصلی این رویداد، افزایش آگاهی جامعه فیاس درباره فعالان کشورهای عضو است.

بر این اساس، فیاس با بررسی معاملات اعضا در بازار سهام و بازار اوراق با درآمد ثابت، جایزه عضو قهرمان را به این ترتیب اعلام کرد

در بررسی بازار سهام کشور های عضو فیاس، شرکت  های کارگزاری مفید و کارگزاری آگاه معرفی شده از سوی بورس تهران به مقام های اول (مدال طلا) و سوم (مدال برنز) دست یافتند.

همچنین دربخش معاملات اوراق با درآمد ثابت، شرکت های کارگزاری مفید معرفی شده از سوی فرابورس و کارگزاری آگاه معرفی شده از سوی بورس تهران به ترتیب رتبه های دوم  و سوم  را به دست آوردند.

مراسم جایزه فیاس (FEAS) با عنوان لیگ قهرمانان هر سال همزمان با برگزاری کنفرانس بورس‌های اروپا و آسیا برگزار می‌شود. اما امسال با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ این فدراسیون بین‌المللی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مراسم اعطای جایزه و کنفرانس سالانه اعلام برندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز از سوی این فدراسیون به شکل حضوری برگزار نشده ولی با توجه به تحلیل اطلاعات بورس‌های کشورهای عضو در سال ۲۰۲۰، برگزیدگان امسال همانند سال قبل معرفی شده‌اند.

امسال این فدراسیون ارزشمندترین نشان خود یعنی مدال طلای لیگ قهرمانان بورس‌های اروپایی و آسیایی را در بخش بازار سهام در میان شرکت کنندگان از کشورهای اروپای شرقی، آسیای غربی و شمال آفریقا به کارگزاری مفید از کشور ایران اعطا کرد. به‌علاوه نشان نقره این لیگ در بخش بازار بدهی نیز به کارگزاری مفید از ایران اعطا شد. 

برندگان سال ۲۰۲۰ در بخش معاملات سهام به شرح زیر است:

  1. کارگزاری مفید (معرفی شده توسط بورس اوراق بهادار تهران)
  2. هلدینگ ایی‌اف‌جی-هرمس (معرفی شده توسط بورس مصر)
  3. کارگزاری آگاه (معرفی شده توسط بورس اوراق بهادار تهران)

برندگان بخش معاملات اوراق با درآمد ثابت هم به ترتیب عبارتند از:

  1. کارگزاری أجیاد (معرفی شده توسط بورس اوراق بهادار امان)
  2. کارگزاری مفید (معرفی شده توسط فرابورس ایران)
  3. کارگزاری آگاه (معرفی شده توسط بورس اوراق بهادار تهران)
عناوین برگزیده