تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۴۶۸۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه:

حمایت از ۱۷۸ نماد بورسی/ پرداخت مبالغ جدید تا پایان سال ۹۹

می متالز - رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از حمایت 178 نماد بورسی در مدت اخیر خبر داد و گفت: بسیاری می‌گویند که این صندوق قرار است فقط از صنایع بزرگ حمایت کند در حالی که بدین گونه نیست بنا به شرایط پیش انده برای صنایع مختلف ما به آن ها کمک خواهیم کرد.
حمایت از ۱۷۸ نماد بورسی/ پرداخت مبالغ جدید تا پایان سال ۹۹

به گزارش می متالز، محمد آقابابایی با بیان این مطلب تصریح کرد: از محل بازپرداخت ریالی که قبلا صندوق توسعه ملی به محل های مختلف پرداخت کرده هم اکنون قرار است بازپرداخت آن به اندازه یک درصد به صندوق توسعه و تثبیت واریز می‌شود.

وی در رابطه با اینکه آیا ممکن است مبالغی که قرار است باز به صندوق تثبیت و توسعه واریز شود تا سال واریز خواهد شد؟ بیان کرد: تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا این مبالغ تا پایان سال ۹۹  به این صندوق واریز شود.

ایجاد صف های خرید به مدت سه روز برای جلوگیری از آسیب به بازار

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه، تصریح کرد: مبالغی که به این صندوق واریز شده به منظور تقویت بازارگردانی در شرایط بحرانی است، این امر بدین معناست که هیات امنا صندوق چهارچوب آن را مشخص کرده‌اند و فعالیت ما هم بر اساس قواعد و خرید و فروش روزانه نداریم.

وی در رابطه با باز پرداخت مبلغ واریز شده به صندوق توسعه و تثبیت، بیان کرد: سالیانه صندوق توسعه و تثبیت باید ۱۲ درصد نرخ سود را به صندوق ملی پرداخت کند نکه حائز اهمیت آن است که منابع واریز در زمان های روال بازار در صندوق های ثابت یا سیستم های سرمایه گذاری  و از آن طریق  مبلغ مورد نظر واریز خواهد شد.

وی در رابطه با اینکه آیا این مبلغ واریز می تواند به عنوان یک بازوی کمکی برای بازار گردانان باشد یا خیر؟ بیان کرد: با توجه به ملاک هایی که هیات مدیره تصویب کرده‌اند ما فقط در مواقع بحرانی مثل جنگ، ترور و غیره به مدت سه روز می توانیم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بازار صف‌های خرید را تشکیل دهیم.

عناوین برگزیده