تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۴۷۵۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اوایل دی رخ می دهد:

ظهور صندوق سرمایه گذاری خصوصی جدید با سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومانی

می متالز - صندوق سرمایه گذاری خصوصی سپیدار با سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومانی و پرداخت ۳۰ درصدی، اوایل دی در بازار سرمایه عرضه می شود.
ظهور صندوق سرمایه گذاری خصوصی جدید با سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومانی

به گزارش می متالز، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج (مدبران هما سابق) در صدد عرضه صندوق سرمایه گذاری خصوصی به نام سپیدار در بازار سرمایه ایران شد که قرار است با عرضه 70 درصد از سرمایه 350 میلیارد تومانی این صندوق تازه تاسیس شرکت فرابورسی ویتانا، اوایل دی انجام شود.

در این رابطه مریم رمضانیان رئیس هیات‌مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج و مدیر صندوق با اعلام توضیحاتی گفت: این اقدام بعد از مصوبه سال گذشته سازمان بورس و تعریف این ابزار جدید رخ می دهد . صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی بعد از تزریق منابع مالی به شرکت‌های عمدتا" کوچک و بهبود مدیریت و وضعیت ، بعد از ۳ تا ۵ سال اقدام به خروج  از طریق فروش به سرمایه‌گذاران استراتژیک یا عرضه اولیه می کنند.

وی ادامه داد: این صندوق ها با قابلیت معاملات ثانویه، دارای سهام عادی و ممتاز (برای موسسین و با حق تعیین هیات مدیره، مجمع و ...) بوده و مناسب سرمایه گذاران آگاه تر و پر رسیک تر، دارای نگاه بلندمدت و با انتظار بازدهی بیشتر است.

 این مقام مسوول افزود: تمرکز و هدف صندوق سرمایه گذاری خصوصی سپیدار، سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی، آرایشی بهداشتی بوده و فهرستی از گزینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری شناسایی کرده است.  در روز پذیره نویسی هم متقاضیان ضمن پرداخت 35 درصد ارزش هر واحد، متعهد به تامین سرمایه‌ 350 میلیارد تومانی بعد از فراخوان مدیر صندوق می شوند تا بعد از جذب منابع ، اقدام به خرید سهام شرکت‌های مدنظر شود.

به گفته رمضانیان، شرکت مشاوره سرمایه گذاری ترنج درحالی از سال 93 با نام سابق مدبران هما تاسیس شده که علاوه بر راه اندازی دو صندوق سرمایه سرو و افرا و ازارگردانی تاک، متولی صندوق سرمایه‌گذاری "جی‌آی‌اف" بوده که به یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های خارجی در بورس ایران تبدیل شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده