تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۴۸۷۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازاریابی اثربخش «ارفع» در آبان ماه/ صادرات، کمبود تقاضای داخلی را جبران کرد

می متالز - با وجود کمبود تقاضا برای شمش فولادی در بازار داخلی و عدم معامله بسیاری از عرضه‌‌ها در آبان ماه، صادرات راه نجاتی برای تولیدکنندگان شمش فولادی ازجمله شرکت آهن و فولاد ارفع بود که توانست با صادرات 25 هزار تنی و کسب درآمد 258 میلیارد تومانی از آن، عملکرد مثبتی را در آبان ماه سال جاری داشته باشد.
بازاریابی اثربخش «ارفع» در آبان ماه/ صادرات، کمبود تقاضای داخلی را جبران کرد

به گزارش می متالز، شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه توانست یکی از ماه‌های بسیار خوب خود را از نظر فروش پشت سر بگذارد. رشد کلی فروش ارفع در آبان ماه به دلیل توجه به صادرات و افزایش فروش صادراتی این شرکت برخلاف ماه‌های پیشین است. به طوری که ارفع برخلاف مهر ماه که صادرات نداشت، در آبان ماه موفق به صادرات 24 هزار تنی، معادل 40 درصد مجموع صادرات هشت ماه نخست سال جاری شده است. همچنین این شرکت در ماه مورد بررسی، با صادرات بسیار خوب صورت گرفته، حدود 55 درصد از درآمد صادراتی هشت ماهه خود را کسب کرد.

 

رشد 9 درصدی تولید در آبان ماه

نمودار 1 حاکی از آن است که شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری توانست 70 هزار و 733 تن شمش فولادی تولید کند که این میزان در مقایسه با ماه قبل از آن 14 درصد رشد داشت. این شرکت در مهر ماه سال جاری توانسته بود 61 هزار و 859 تن شمش فولادی تولید کند.

شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری موفق به تولید 74 هزار و 113 تن آهن اسفنجی شده است که این میزان نسبت به ماه قبل از آن 4 درصد رشد را نشان می‌دهد. ارفع در مهر ماه، 71 هزار و پنج تن آهن اسفنجی تولید کرده بود.

 مجموع تولید شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری به 144 هزار و 846 تن رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن 9 درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت توانسته بود در مهر ماه امسال 132 هزار و 864 تن محصول تولید کند.

موفقیت ارفع در فروش صادراتی

نمودار 2 نشان می‌دهد که شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری توانست 36 هزار و 890 تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند که در مقایسه با ماه قبل از آن، 24 درصد افت نشان می‌دهد زیرا این شرکت در مهر ماه سال جاری، 48 هزار و 769 تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش رسانده بود. علت کاهش فروش داخلی شرکت آهن فولاد ارفع در آبان ماه، کاهش تقاضای داخلی در بورس کالا بود که بسیاری از عرضه‌های شمش با تقاضای نسبتا کمی مواجه می‌شد و فروش نمی‌رفت.

آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری موفق به صادرات 24 هزار و 680 تن شمش فولادی شد. در حالی که این شرکت طی مهر ماه سال جاری همه محصولات خود را در بازار داخلی عرضه کرد و فروش صادراتی نداشت.

مجموع فروش شمش فولادی ارفع در آبان ماه سال جاری 61 هزار و 570 تن رسید. در حالی که میزان فروش شمش فولادی این شرکت در مهر ماه سال جاری 48 هزار و 769 تن بوده است. بنابراین رشد 26 درصدی حجم فروش مشاهده می‌شود.

درآمد ارفع در هشت ماه 81 درصد افزایش یافت

در نمودار 3 مشاهده می‌شود شرکت آهن و فولاد ارفع از محل فروش شمش فولادی خود در بازار داخلی طی آبان ماه سال جاری، توانست سه هزار و 732 میلیارد و 891 میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان نسبت به ماه قبل از آن، 24 درصد کاهش را نشان می‌دهد. ارفع توانسته بود طی مهر ماه سال جاری، چهار هزار و 961 میلیارد و 155 میلیون ریال درآمد از محل فروش شمش فولادی در بازار داخلی به دست آورد.

آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری موفق به کسب درآمد دو هزار و 588 میلیارد و 380 میلیون ریالی از صادرات شمش فولادی شد اما این شرکت در مهر ماه سال جاری صادرات انجام نداد.

شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری توانست در مجموع از محل فروش شمش فولادی خود 6 هزار و 321 میلیارد و 271 میلیون ریال درآمد کسب کند که در مقایسه با مهر ماه سال جاری 27 درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در مهر ماه توانسته بود چهار هزار و 961 میلیارد و 155 میلیون ریال درآمد داشته باشد.

«ارفع» در هشت ماه نخست سال جاری، موفق به کسب 36 هزار و 975 میلیارد و 456 میلیون ریال درآمد شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش 81 درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در هشت ماه نخست سال گذشته، 20 هزار و 375 میلیارد و 536 میلیون ریال درآمد به دست آورده بود.

نرخ فروش شمش فولادی ارفع در آبان ماه سال جاری به 101 میلیون و 189 هزار ریال به ازای هر تن رسید. در حالی که این نرخ در فروردین ماه 45 میلیون و 704 هزار ریال به ازای هر تن بوده که این بیانگر رشد 89 درصدی نرخ فروش طی هشت ماه نخست امسال است. همچنین میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در هشت ماه نخست سال جاری به 72 میلیون و 440 هزار ریال به ازای هر تن رسید.

عناوین برگزیده