تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۴۸۸۷۹
سرویس خبر : انرژی

نفت ایران به اوج ۱۰ ماه گذشته رسید

می متالز - قیمت جهانی نفت روز دوشنبه و در پی بالا رفتن احتمال افزایش تقاضا برای سوخت تحت تاثیر آغاز واکسیناسیون کرونا در آمریکا و تمدید مذاکرات تجاری برکسیت افزایش یافت.
نفت ایران به اوج ۱۰ ماه گذشته رسید

به گزارش می متالز، های هر بشکه نفت پایه برنت در ابتدای معاملات روز دوشنبه به بیش از ۵۰ دلار و ۳۰ سنت رسید که بالاترین سطح از ۵ مارس گذشته تاکنون و طی بیش از ۹ ماه گذشته به شمار می‌رود. همزمان بهای هر بشکه نفت سنگین ایران نیز به بالاترین حد در ۱۰ ماه گذشته رسید و ۴۸ دلار قیمت خورد.

خوش‌بینی جهانی نفت در شرایطی است که آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا قصد دارد محدودیت‌های کرونایی جدیدی را از روز چهارشنبه به اجرا بگذارد. افزون بر آلمان سایر قدرت‌های اقتصادی اتحادیه اروپا همچون فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز همچنان با شیوع پرسرعت ویروس کرونا مواجه هستند.

با این حال، تحلیل‌گران بازار نفت معتقدند که خروج مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و بریتانیا از بن‌بست مانع از خنثی شدن امیدواری نسبت به تاثیر کوتاه‌مدت واکسیناسیون کرونا بر رونق گردشگری و افزایش تقاضای سوخت شد.

البته اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و متحدان آن موسوم به اوپک پلاس اخیرا توافق کردند که مجموع تولید روزانه خود را از ابتدای ژانویه آینده ۵۰۰ هزار بشکه کاهش دهند. توافقی که احتمال دارد در نشست ۱۶ دسامبر کمیته نظارتی و جلسه ۴ ژانویه اوپک پلاس زمینه بازبینی آن فراهم شود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده