تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۴۸۹۰۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

رونمایی از فناوری جدید تویوتا

می متالز - شرکت تویوتا‌موتور ژاپن سلول سوختی هیدروژنی خودروی «میرای» خود را اصلاح و روانه بازار کرده است. این شرکت خودروسازی ۳۰ درصد برد آن را نیز بهبود بخشیده است. از آنجا‌که تقاضا برای خودروهای الکتریکی افزایش پیدا کرده، این تغییرات و ارتقای فناوری نیز در راستای کاهش انتشار آلایندگی و به صفر رساندن آن انجام شده است.
رونمایی از فناوری جدید تویوتا

به گزارش می متالز، به‌رغم حمایت دولت ژاپن این فناوری مهجور مانده و تویوتا تاکنون نتوانسته  نظر رانندگان را به خودروهای دارای سلول سوختی به خاطر نگرانی‌های از کمبود جایگاه‌های سوخت‌گیری، ارزش این‌گونه خودروهای دست دوم و احتمال انفجار هیدروژن جلب کند.  تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد: خودروی میرای جدید نقطه عطفی برای ایجاد جامعه‌ای مبتنی بر سوخت‌های هیدروژنی در آینده خواهد بود. قیمت این خوردرو با توجه به یارانه‌ای که به آن تعلق می‌گیرد ۵ میلیون ین معادل ۴۸ هزار دلار است که تقریبا مشابه قیمت نسل قبلی آن است. تا پایان ماه سپتامبر یعنی پس از ۶ سال از نخستین عرضه خودروی میرای به بازار، تویوتا توانسته بود ۱۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه از نسل اول آن را بفروشد. دیگر شرکت‌های خودروسازی تمایلی به توسعه خودروهای هیدروژنی ندارند و ترجیح می‌دهند خودروهای برقی تولید کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد، در سال ۲۰۱۹ میلادی خودروسازان ۱/ ۲ میلیون خودروی الکتریکی فروختند که نسبت به سال‌ ۲۰۱۸ میلادی ۴۰ درصد بیشتر بوده است.

رونمایی از محصول جدید تویوتا پس از آن انجام شد که یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن، در ماه اکتبر سال‌جاری هدف جدید این کشور مبنی بر به صفر رساندن انتشار آلایندگی‌های کربنی تا سال ۲۰۵۰ میلادی را اعلام کرد.

تویوتا برنامه‌ریزی کرده بود از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو که به تعویق افتاد به عنوان سکویی برای نمایش فناوری سلول سوختی خود استفاده کند. برای این منظور نیز ۱۰۰ اتوبوس برای جابه‌جایی بازدیدکنندگان بین مکان‌های برگزاری مسابقات ورزشی اختصاص داده بود.

عناوین برگزیده