تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۴
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۴۸۹۷۹
سرویس خبر : متالورژی و مواد
معاون خرید فولاد مبارکه عنوان کرد:

بی‌نیازی از واردات پودرهای قالب ریخته گری با همکاری "فولاد" و دو شرکت داخلی

می متالز - معاون خرید فولاد مبارکه از بومی‌سازی انواع پودرهای قالب ریخته‌گری با همکاری "فولاد" و دو شرکت‌ سازندۀ داخلی خبر داد.
بی‌نیازی از واردات پودرهای قالب ریخته گری با همکاری "فولاد" و دو شرکت داخلی

به گزارش می متالز، رضا یزدخواستی با تأکید بر اینکه پودرهای قالب ریخته‌گری از مواد استراتژیک و ضروری فرآیند ریخته‌گری و تولید فولاد بشمار می‌آیند، گفت: این پودرها پیش از این تماماً از خارج وارد می‌شد اما همکاری و تعامل نزدیک کارشناسان فنی و بازرگانی فولاد مبارکه و تلاش دو شرکت ایرانی که اقدام به ساخت و وارد کردن فناوری تولید و تجهیزات این پودرها کردند، سرانجام پس از طی یک فرایند سه‌ساله به ثمر نشست و از واردات این پودرها بی‌نیاز شدیم.

وی افزود: پس از اعمال تحریم‌های آمریکا انتظار می‌رفت تولید فولاد در ایران متوقف شود یا کاهش یابد چراکه مستقیما فولاد مبارکه را در چند مرحله تحریم کردند. اما این اتفاق نیفتاد و امروز می‌بینیم که به همت کارکنان شرکت‌های کاسپین پودر فولاد و آترا صنعت اسپادان، مراحل آزمایش پودر قالب که دارای انواع متفاوتی نیز هست در فولاد مبارکه انجام پذیرفته و اکنون در مرحلۀ عقد قراردادهای تأمین با این شرکت‌ها هستیم.

یزدخواستی ادامه داد: با بومی‌سازی این مواد ضمن قطع وابستگی و تثبیت فرایند تأمین از خروج مبالغ زیادی ارز جلوگیری به عمل خواهد آمد و از لحاظ اقتصادی نیز منافع خوبی حاصل خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده