تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۱
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۱۴۹۰۸۲
سرویس خبر : انرژی

افزایش تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی

می متالز - تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی، ۳۹ هزار بشکه افزایش افزایش یافت و این در حالی است که در ماه گذشته، قیمت نفت ایران نیز رشد دو درصدی را تجربه کرد.
افزایش تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی

به گزارش می متالز، تازه ترین گزارش ماهانه اوپک نشان می‌دهد که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۹۹) تولید نفت اوپک ۷۰۷ هزار بشکه افزایش داشته و مجموع تولید این سازمان به روزانه ۲۵ میلیون و ۱۰۹ هزار بشکه رسیده است.

این در حالی است که تولید اوپک در ماه پیش از آن (اکتبر)، ۲۴ میلیون و ۴۰۲ هزار بشکه در روز بود.

‌ لیبی با افزایش تولید ۶۵۶ هزار بشکه ای بیشترین افزایش تولید را در بین اعضای اوپک به خود اختصاص داده و پس از آن امارات و ایران با افزایش تولید ۷۵ هزار بشکه و ۳۹ هزار بشکه بیشترین افزایش تولید را در ماه نوامبر به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش،‌ تولید نفت ایران که در ماه اکتبر یک میلیون و ۹۴۷ هزار بشکه در روز بود، ‌در ماه نوامبر به یک میلیون و ۹۸۶ هزار بشکه رسید که نشان دهنده افزایشی ۳۹ هزار بشکه ای است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که قیمت نفت خام سنگین ایران در نوامبر دو دلار و ۶۴ سنت نسبت به ماه اکتبر افزایش یافته است.

قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه نوامبر ۴۲ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه اکتبر۴۰ دلار و ۲۴ سنت و میانگین قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۹ دلار و ۹۸ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه نوامبر با افزایش ۶.۳ درصدی به ۴۲ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه رسید که دو دلار و ۶۶ سنت بیشتر از ماه اکتبر است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده