تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۴۹۲۳۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سهامداران فملی بخوانند (۲۴ آذر)/ سهام فملی دنباله‌روی بازار‌های جهانی خواهد شد؟

می متالز - فملی معاملاتش را متعادل آغاز کرد و سپس به صف فروش نشست. روند صعودی قیمت جهانی مس همچنان پا برجاست. این نماد امروز با افت چهار درصدی رو به رو شد. شرکت مس بعد از هلدینگ خلیج‌فارس به دومین شرکت بزرگ بورس تبدیل شد.
سهامداران فملی بخوانند (۲۴ آذر)/ سهام فملی دنباله‌روی بازار‌های جهانی خواهد شد؟

به گزارش می متالز، در پایان معاملات امروز بورس سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ با افت چهار درصدی مواجه شد و بین نمادهای پرتراکنش قرار گرفت.

سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ با جابجایی ۱۷۵میلیون برگه سهم، روز بعدی معاملاتی خود را با ۱۵,۳۵۰ریال آغاز خواهد کرد. همچنین در آخرین معاملات خود، عدد ۱۵,۲۱۰ریال را ثبت کرد که نسبت به روز گذشته پنج درصد کاهش یافته است. 

ارزش معاملات امروز «فملی» به حدود ۲۷۰میلیارد تومان رسید. همچنین ۴۸درصد از سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ را حقیقی‌ها و ۵۲درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از طرف دیگر، ۱۶۶میلیون برگه سهم (۹۵درصد) را اشخاص حقیقی و تعداد ۹میلیون سهم (۵درصد) را کدهای حقوقی به فروش رساندند.

گفتنی است فملی امروز معامله را متعادل آغاز کرد و با صف فروش ۱۴میلیونی معاملاتش را به پایان برد. همچنین قیمت جهانی مس نیز به روند صعودی خود ادامه داد و در حوالی قیمت هفت هزار و ۸۰۰دلار معامله شد. این نماد برای دومین روز متوالی با افت قیمت مواجه شد. همچنین اکثر نمادهای گروه فلزات اساسی امروز را با رنگ قرمز به پایان بردند.

می‌توان گفت این نماد با روند بازار هماهنگ بود چرا که در ابتدای بازار که شاخص‌ها مثبت بودند این نماد هم مثبت بود و در ادامه با افت‌های بازار سهام فملی هم افت کرد. گفتنی است که فملی بیشترین سهم را در افت شاخص کل(۱۰درصد) در بازار امروز داشت. جالب است بدانید شرکت مس به نقل از خبرگزاری تسنیم در رده دومین شرکت بزرگ بورسی کشور به لحاظ ارزش مارکت قرار گرفته است.

برای مشاهده ی نمودار و جدول به قسمت دانلود مراجعه کنید.

عناوین برگزیده