تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۴۹۲۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شستا در شمال آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری می‌کند

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: این شرکت در زمینه تولید برق، دامپروری صنعتی، معادن و فرآورده های دارویی از جمله تولید انواع سرم‌های حیوانی در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند سرمایه‌گذاری می‎کند.
شستا در شمال آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش می متالز، محمد رضوانی فر روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان های خداآفرین، کلیبر و هوراند حوزه های تولید برق ، دامپروری صنعتی، معادن و فرآورده های دارویی را از جمله طرح های با قابلیت سرمایه گذاری دراین سه شهرستان نام برد و ابراز امیدواری کرد تا با ارزیابی میدانی تا دهه فجر امسال عملیات اجرایی این طرح ها آغاز شود.

وی با بیان اینکه شهرستان های سه گانه شمال آذربایجان شرقی از ویژگی های منطقه ای مناسب و نیروی انسانی فعال برخوردارند، گفت در صورت تسریع و تسهیل ورود سرمایه گذاران به منطقه امکان جذب سرمایه گذاران بعدی میسر می شود.

مدیر عامل شستا توجیه اقتصادی طرح ها و امکان ارز آوری، ضریب بالای اشتغال و سازگاری با محیط و شرایط منطقه را از اولویت های سرمایه گذاری این شرکت عنوان کرد.

علی امیری راد فرماندار خداآفرین هم با اشاره به ظرفیت های متعدد منطقه در حوزه های مختلف کشاورزی، دامپروری، گردشگری، گیاهان دارویی، شیلات و معادن افزود: این شهرستان با وجود سد قیز قلعه سی مستعد سرمایه گذاری در حوزه برق است.

نماینده مردم شهرستانهای کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ظرفیت سنجی و معرفی طرحهای کارآفرینی برای سرمایه گذاری در سه شهرستان گفت: به رغم وجود ظرفیت های بالقوه و خدادادی در حوزه های مختلف کشاورزی و گردشگری همچنین وجود منطقه آزاد ارس بخشی از مردم این شهرستان ها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که این اتفاق خوشایندی نیست.

حسین حاتمی گفت: باید تلاش کنیم با حمایت مسوولان و در سایه همکاری و همدلی از وجود ساختارهای اقتصادی از جمله شرکت های سرمایه گذاری مثل شستا بهره مند شویم تا استعدادها و ظرفیت های شهرستان ها در راستای رفاه حال مردم و بهبود معیشت و اشتغال ساکنان وتوسعه متوازن شکوفا شود.

وی همچنین از آغاز عملیات برق رسانی در محور کلیبر _جانانلو وب هره برداری کامل از این طرح تا دهه فجر امسال خبر داد.

مدیر منطقه آزاد مرکز خداآفرین نیز از معافیت مالیاتی در حوزه سرمایه گذاری و نبود محدودیت ها برای سرمایه گذاران در محدوده این منطقه خبرداد.

در پایان این جلسه امیر علیاری کیقباد با حکم استاندار آذربایجان شرقی به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی خداآفرین معرفی شد.

شهرستان های خداآفرین، کلیبر و هوراند در شمال شرق استان آذربایجان شرقی و در منطقه ارسباران واقع شده اند و کلیبر و خداافرین جزو زون های منفصل منطقه آزاد ارس محسوب می شوند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده