تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۱۴۹۶۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه نیمه‌تمام سیمان خلخال تعیین تکلیف می‌شود

می متالز - استاندار اردبیل گفت: پروژه نیمه‌تمام کارخانه سیمان خلخال پس از چندین سال توقف تعیین تکلیف شده و برای راه‌اندازی واحد تولیدی دیگر به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.
کارخانه نیمه‌تمام سیمان خلخال تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش می متالز، اکبر بهنامجو روز جمعه در بازدید از پروژه سیمان الماس خلخال افزود: احداث این کارخانه یک دهه پیش و با واگذاری ۵۰ هکتار از اراضی ملی و تامین ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی شروع ولی پس از مدت کوتاهی به دلایل مختلف متوقف شد.

وی بیان کرد: کارخانه سیمان خلخال بیش از ۱۰ سال است که تعطیل شده و هیچ برنامه‌ای هم برای ادامه عملیات اجرایی و تکمیل کارخانه تولید سیمان خلخال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی ارائه نشده است.

استاندار اردبیل اظهارکرد: تلاش می‌شود با تعیین تکلیف زمین واگذار شده به سرمایه‌گذار طرح و واگذاری ۸۰ هکتار از اراضی تحت تملک کارخانه که بخشی از آن به عنوان تضامن بانک ملی در اختیار این بانک می‌باشد، این اراضی آزاد شده و در اختیار توسعه صنعت و ایجاد اشتغال قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه سیمان بدلیل اشباع سیمان در کشور برای سرمایه‌گذاری دولتی و یا بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد، گفت: راه‌انداری کارخانه‌های صنعتی تولید ام دی اف، مزرعه چوب و دیگر صنایع گردشگری و تولیدی در این محل از سوی سرمایه‌گذاران جدید پیشنهاد شده است. 

استاندار اردبیل همچنین از تلاش برای توسعه و رونق کارخانه نئوپان خلخال خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکل این واحد صنعتی، وضعیت تولید در این کارخانه نسبت به سال قبل بهتر شده و تولید آن افزایش یافته است.

وی گفت: سرمایه‌گذار کارخانه اخیرا اقدام به خرید ماشین‌آلات جدید برای بهبود کیفیت ورق نئوپان تولیدی خود، تلاش برای راه‌اندازی خط دوم تولید و همچنین ایجاد خط تولید ام دی اف کرده است.

عناوین برگزیده