تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۱۵۰۲۰۰
وزیر راه:

اتمام خط‌ آهن میانه - تبریز نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان است

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام باقیمانده مسیر خط آهن تبریز - میانه در حدفاصل خاوران تا تبریز ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
اتمام خط‌ آهن میانه - تبریز نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان است

به گزارش می متالز، محمد اسلامی روز سه شنبه در بازدید از پل باسمنج خط آهن میانه - تبریز، با بیان اینکه خط ریلی میانه - تبریز، تابستان سال گذشته با حضور رییس جمهوری افتتاح شد، اظهار کرد: با افتتاح این طرح، پنج ساعت از مسیر ریلی کاهش یافت.

وی گفت: باقی مانده مسیر در ۲ بخش اجرا می شود که یک بخش آن به طول ۴۴ کیلومتر تا ایستگاه خاوران و بخش دیگر نیز از ایستگاه خاوران تا ایستگاه راه آهن تبریز به طول حدود ۳۰ کیلومتر است که با بهره برداری از کل مسیر، این خط ریلی به مسیر اروپا و قفقاز متصل می شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: بخشی از این مسیر روی زمین و ۲۰ کیلومتر آن نیز در زیر زمین اجرا می شود؛ پل باسمنج نیز بزرگ ترین پل واقع در این مسیر است که طول آن یکهزار متر و دارای ۲۰ دهنه ۵۰ متری می باشد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری کامل از این مسیر، یک قطعه دیگر ریلی در کشور و منطقه به وجود آید.

طرح راه آهن میانه - تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد و ۷۰ کیلومتر باقیمانده در مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ با توجه به اینکه حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است. در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌ دهد.

با بهره برداری از پروژه  راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

برای اجرای این طرح تاکنون نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر راه امروز برای افتتاح آزادراه تبریز - سهند و بازدید از طرح های راه و خط آهن آذربایجان شرقی، در تبریز به سر می برد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد